Rosszul számlázott az E.ON
A MEKH-hez több fogyasztói jelzés érkezett, melyek szerint az E.ON Energiaszolgáltató Kft. által kibocsátott 2013. júliust követő részszámlákban az elszámolt mennyiség indokolatlanul eltér az ezt megelőzően kiszámlázott mennyiségektől. A fogyasztói bejelentések nyomán a MEKH hatósági vizsgálatot indított és megállapította, hogy a szolgáltató megsértette a hivatal által jóváhagyott üzletszabályzatában foglalt egyes rendelkezéseket. A jogsértés miatt a hivatal a céget 3 millió forint összegű bírsággal sújtotta.
Az eset az E.ON Energiaszolgáltató Kft. lakossági fogyasztóinak 11 százalékát, több mint 61 ezer felhasználót érintett. Egész éves tekintetben a fogyasztókat anyagi kár nem érte, mivel a részszámlákban elszámolt eltérő mennyiség az elszámolószámlában kiegyenlítődik. A szolgáltató ügyfelei számára biztosította a díjmentes számlamódosítást.
Mint arról az E.ON már a múlt év végén tájékoztatta a sajtót és az ügyfeleket, számlázási rendszerük felülvizsgálata során kiderült, hogy a földgáz részszámlák mennyiségi számítása egyes ügyfeleiknél eltérhetett az előző időszakokon alapulótól - szögezték le megkeresésünkre az E.ON-nál. Így előfordult, hogy a szükségesnél kissé magasabb vagy alacsonyabb mennyiséget tartalmazó részszámlák kerültek kibocsátásra - teszik hozzá. Jóllehet az eltérést az éves elszámolószámla automatikusan rendezi, azaz a fogyasztóknak ebből eredően sem túlfizetése, sem tartozása nem keletkezik, az esetleges kellemetlenségért elnézésüket kérték.
Azon fogyasztóik, akik úgy ítélték meg, hogy számlájukban a részszámlamennyiség jelentős mértékű eltérést mutatott a valós fogyasztói szokásaiktól és jelezték feléjük, hogy a részszámlamennyiségen módosítani kívánnak, kollégáik elvégezték a kért módosítást.
A MEKH-határozatában foglaltakat elfogadják - szögezik le.