Roncstelep leszünk? Öreg kocsik érkeznek importból
A használt személyautók importja tavaly 36,8 százalékkal bővült az előző évhez képest, azonban ez továbbra sem javítja a magyarországi járművek átlagéletkorát, mivel a beáramló kocsik 58 százaléka tíz évnél idősebb, és mindössze 20 százalékuk legfeljebb öt éves - ismertette a DasWeltauto.
A használt autók kereskedelmével foglalkozó, országos értékesítési hálózattal rendelkező cég a Datahouse adatait idézve emlékeztet arra, hogy 2014-ben cégek és magánszemélyek 96 747 használt személyautót hoztak be külföldről. Emellett 10 643 kis haszonjárművet is regisztráltak Magyarországon használtan, itt 43,3 százalékos volt a növekedés.
A külföldről vásárlóknak a magasabb kategóriájú autókra van igényük, a legtöbben felső- (25 118 darab), illetve alsó-középkategóriás (21 247 darab) gépkocsit vettek.
A beérkező személyautók 58 százaléka volt tíz évnél idősebb, és mindössze 20 százalékuk volt 1-5 éves. A haszonjárművek esetében 41 százalékot tesz ki a tíz évnél idősebb kocsik aránya, viszont a vásárlók 27 százaléka döntött 1-5 éves jármű mellett.
A közlemény idézi Frank Györgyöt, a DasWeltAuto márkaigazgatóját, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy az öreg autók megkérdőjelezhető műszaki állapota jelentős kiadást okozhat az átírás után az új tulajdonosnak. Ráadásul az ellenőrizetlen forrásból származó járművekkel előfordulhat a kilométeróra visszatekerése is, amely miatt a tulajdonos elmulaszthatja a szükséges karbantartásokat.
Az idős autók környezetvédelmi mutatói is kétségesek - jegyezte meg, hozzátéve: szemléletbeli változásnak kellene bekövetkezni ahhoz, hogy csökkenjen a rossz minőségű gépkocsik importja, és a vevők az ellenőrzött forrásból származó, szakszerű állapotfelméréssel beszerzett autók felé forduljanak.