Rogánék finomhangolnak
Évek óta ötletelnek a döntéshozók arról, hogy a jelenleg tisztán piaci alapon működő városnéző buszokat az önkormányzat égisze alá szerveznék, vagy valamiféle koncessziós rendszerben osztanák ki a helyeket – mondta el lapunknak az egyik városnéző buszokat üzemeltető cég vezetője annak kapcsán, hogy a múlt szerdán a Hvg.hu nyilvánosságra hozott egy Rogán Antal által jegyzett szakmai anyagot, amely a turizmus teljes központosításával számol. Ennek keretében létrehoznák a Budapesti Turizmusfejlesztési Szervezetet, amelynek saját jövedelme is lenne a városnéző buszok üzemeltetéséből.
Sok cég versenyez a turistákért Teknős Miklós / Népszabadság |
Az üzemeltető cégeket megkérdezve kiderült: aki ezt kitalálta, nem ismeri a piacot, amelyen nyomottak az árak, hiszen négy cég, köztük a tőkeerős brit Big Bus versenyez Budapesten. – Új versenyzőnek biztos pénztemető – vélekedik az egyik magát megnevezni nem kívánó vállalkozás vezetője. Az induláshoz minimum húsz buszra van szükség, csak ez milliárdos befektetés. Ezután jönnek az engedélyek, a garázs és szervizháttér, jegyvásárlás IT-rendszere, és végül természetesen legalább félszáz képzett, kapcsolatokkal is rendelkező dolgozóra van szükség.
A pesti városnéző buszos cégek között az utóbbi időben egyébként is komoly a bizonytalanság. A nekünk nyilatkozók is csak név nélkül voltak hajlandók megszólalni. Mint mesélték, volt olyan, hogy a BKK egyik évről a másikra hatszorosára emelte a buszok megállóhely-használati díját annak ellenére, hogy a szerződés inflációkövetést írt elő.
– Nem akarjuk a Szigetet mi szervezni, nem akarunk szállodákat üzemeltetni – a Vs.hu szerint ezt mondta egy szakmai tanácskozáson a terv kapcsán Rogán. Szerinte államosításról nincs szó, az állami cég az irányokat szabná meg és a fejlesztéseket hangolná össze.