Robbanás előtt áll az e-kereskedelem
Egész Kelet-Európára igaz, hogy az e-kereskedelem robbanás előtt áll, mert a sok esetben most még nézelődő internetezők egyre nagyobb számban válnak vásárlóvá - idézi a Gemius elemzése Németh Norbertet a Tchibo e-commerce vezetőjét. A szakember szerint a növekedő e-kereskedelmi oldalak látogatottság-emelkedése mellett várható a vásárlási konverziós arányok növekedése, továbbá a mobileszközök e-kereskedelembe kapcsolódása is ugrásszerű fejlődést eredményez az elkövetkező években.
A Gemius felmérése szerint a legtöbb e-ügyfél Lengyelországban található. A Cseh Köztársaságban leginkább a fiatalok látogatják az e-kereskedelemmel kapcsolatos weboldalakat, míg Magyarországon a legidősebb a közönség.
A Cseh Köztársaságban a netezők 54, Szlovákiában 51 Magyarországon pedig 41 százaléka látogatott már valamilyen e-kereskedelmi eladási pontok - webshopok, webáruházat.
Németh Norbert szerint elgondolkodtató, hogy a régióban a magyar felhasználók látogatják legkisebb arányban e-kereskedelmi oldalakat, ugyanakkor az is igaz, hogy hazánkban később indult be az e-kereskedelem, mint a másik három közép-európai országban.
A Gemius elemzése arra is rámutat, hogy Magyarországon és Szlovákiában, a legtöbb e-vásárló a 25-34 éves korcsoportba esik (ennek a korosztálynak közel egyharmada keresett fel e-commerce weboldalakat az internetezők közül a vizsgált országokban). Érdekes, hogy míg Lengyelországban ezek az oldalak túlnyomórészt a fiatalokat érdekelték.
Magyarországon és a Cseh Köztársaságban, a webshopokat felkereső internetezők mintegy 15 százaléka 55 éves vagy annál idősebb volt a vizsgált időszakban. A legkisebb csoport a vizsgált korcsoportban, Szlovákiában és Lengyelországban volt megfigyelhető, ahol minden tízedik internet vásárló tartozott a szenior kategóriába 2013 augusztusában.
.