Robban az olcsó szállások hazai piaca

Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az interneten keresztüli szállásfoglalások száma Magyarországon – állítja a Szallas.hu portál. Az igény egyértelműen az alacsony ár- és minőségi kategóriák felé tolódik. Az iparágnak kedvez a különösen sok idei hosszú hétvége.

Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az online belföldi szállásfoglalások száma – írja a Szallas.hu online szálláskereső oldal.

A hosszú hétvégék tovább élénkíthetik a hazai turizmust, ám a kereslet az alacsonyabb árkategóriájú szállástípusok irányába tolódott el.

Az első negyedévben a hostelek, apartmanok, vendégházak és panziók átlagon felüli növekedést könyvelhettek el. Míg tavaly az első félévben az online foglalások 64 százalékát tették ki ezek a szállástípusok, arányuk az idei évre 69 százalékra emelkedett. A drágább árfekvésű szállodai foglalások 34 százalékról 30 százalékra estek vissza.

"Ez annak ellenére is így van, hogy az alacsonyabb kategóriákban nagyobb volt az áremelkedés 2011-ről 2012-re. Ugyanakkor a vendégek még így is átlagosan 20-45 százalékot tudnak spórolni a szálláson, ha hotel helyett apartmanba vagy vendégházba foglalnak" – mondta Rácz István, a Szallas.hu-csoport marketingvezetője.

Csak a hoteleket vizsgálva is megfigyelhető, hogy a kereslet az alacsonyabb árfekvésű szállástípusok felé tolódik el. Míg a kétcsillagos szállodákba irányuló online foglalások száma több mint 70 százalékkal nőtt, addig a három- és négycsillagos szállodák már csak mintegy 15 százalékos emelkedést tudtak elérni. Az ötcsillagos hotelek forgalma pedig közel 30 százalékkal visszaesett a szállásportál adatai szerint.

Míg tavaly csak öt hosszú hétvége volt, addig az idén kilenc 3-4 napos ünnep lesz. A Szallas.hu online kutatása szerint ez a belföldi turizmust tovább élénkítheti: a megkérdezettek 51 százaléka szívesen utazik ilyenkor belföldre, további 3 százalék pedig külföldre indul egy-egy hosszú hétvégére. Elsősorban a 35 év alattiak kelnek útra ilyenkor. Az idősebbek otthoni pihenésre használják ki az időt.

A Szallas.hu felmérése a tavaly és idén az első negyedévben rögzített online foglalások, illetve – a hosszú hétvégékkel kapcsolatos adatok – az oldal 2012. február 24. és március 2. között végzett online kérdőíves kutatására alapul. Az 1049 fő részvételével lebonyolított felmérés a legfontosabb tendenciákat tárta fel, de nem tekinthető reprezentatívnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.