Ringbeszállás után labdába is rúg a Hankook

A BMW- és a VW-csoport után a Mercedesnek is szállít gumiabroncsokat a Hankook: a dél-korai konszern hamarosan szponzori szerződést köt az Európai Labdarúgó Szövetséggel.

A Magyarországon gyárat működtető dél-koreai társaság agresszív stratégiát követ, és mindenekelőtt az európai piacvezetőnek, a német Continentalnak támaszt versenyt. Az autógyártó cégek általában több beszállítótól rendelnek abroncsokat, és azzal, hogy a Hankookot is bekapcsolják a láncba, árcsökkenést érhetnek el, állítja cikkében a Handelsblatt német üzleti lap.

Bevétele alapján a Hankook jelenleg globálisan a hetedik, Európában pedig a hatodik gumiabroncsgyártó. A társaság az első öt közé kíván bekerülni, és ehhez az ismertség növelésére, valamint arculatváltásra van szükség: az olcsó abroncsokat gyártó távol-keleti cég szerepköréből a prémium kategóriás márkákkal együttműködő vállalat képét kell kialakítani.

A Hankook ezért nem csupán rangos autógyártókkal igyekszik kapcsolatot építeni, hanem szponzori tevékenységét is erősíti - írta a Handelsblatt. A társaság a Bundesligában - a német labdarúgó-bajnokság első osztályában - a bajnok Borussia Dortmundot támogatja, és hamarosan az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) szponzoraként is megjelenik. A szerződést a labdarúgó-Európa-bajnokság után jelentik be, a cég várhatóan a Bajnokok Ligáját és az Európa-ligát támogatja majd.

A Hankook eddig 550 millió eurót fektetett be Magyarországon. Rácalmási üzemében 2007-ben indult a termelés. A kétezer főt foglalkoztató gyár kapacitása évi 12 millió darab gumiabroncs.

A Hankook jelenleg is a Német Túraautó-bajnokság (DTM) kizárólagos versenygumi-szállítója. A 2011-től induló és három évre szóló szerződés is kiemelten fontos szerepet játszik a Hankook jövőbeli motorsport-szponzorációs tevékenységeiben, hiszen ebben a műfajban indul a három vetélytárs prémiummárka, az Audi, a BMW és a Mercedes, melyeknek gyári beszállítója is a dél-korai cég. A világ egyik legnépszerűbb túraautó-bajnoksága szervezőjével kötött kizárólagos partneri megállapodás új korszakot nyit a Hankook Tire autósportos tevékenységében. Az elmúlt években a cég a hosszú távú futamokra koncentrált, és sikereket ért el a klasszikus Le Mans-i futamon, valamint a Nürburgringen megrendezett 24 órás versenyen.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.