Repülnek a fővasutasok: takarít a MÁV új vezére
A vasút első embere közvetlen környezetében lépett először: a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettesi posztjára május 21-től Pál Lászlót nevezték ki. A szakember 1986-tól 2010-ig a MÁV-nál dolgozott. A társaság közlése szerint 1986-tól 1996-ig a MÁV hatvani pályafenntartási főnökségén a vasúti pálya állapotával összefüggő munkák irányítását végezte, majd 1996-tól a pályagazdálkodási főnökség vezetőhelyettese lett, később négy évig központvezetőként dolgozott.
Pál László 2010-től a GYSEV Zrt. vasúti projektjeinek előkészítéséért és lebonyolításáért felelős projektiroda vezetője volt, majd a Fejlesztés és Beszerzés Szervezet vezetőjeként a társaság infrastruktúra-fejlesztési, beszerzési és készletgazdálkodási tevékenységét irányította. Még ugyanennek az évnek az őszétől a GYSEV stratégiai műszaki fejlesztési vezetőjeként a vasúttársaság infrastruktúra-fejlesztési és műszaki innovációs tevékenységeinek irányításáért felelt.
Dávid Ilona meglépte azt is, amit lapunkban korábban beharangoztunk. Távozott posztjáról Kővári Zsolt, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója is. Posztját hétfőn, ahogy előre jeleztük, Ungvári Csaba foglalta el. A személyszállító vasút új vezérigazgatója szintén a GYSEV Zrt.-től, a vezérigazgató-helyettesi posztról érkezett a MÁV leányvállalatához.
A szakember a GYSEV-nél a vállalat egységes pénzügyi gazdálkodási stratégiájáért felelt, valamint az irányítása alá tartozó szervezetek osztrák és magyar üzem területén végzett tevékenységéért. A közgazdász végzettséggel rendelkező szakember mérlegképes könyvelő vizsgával is rendelkezik. Ungvári Csaba a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél, valamint a Spar Österreichische Warenhandels AG-nál szerzett évtizedes pénzügyi, számviteli és kontrolling tapasztalatot. Angol, német és olasz nyelven beszél.
A személyi változásoknak a hírek szerint még nincs vége. Az átalakítások valószínűleg hamarosan elérik a MÁV pályavasúti szervezetét is. A korábbi híresztelések még arról szóltak: a társaság irányítói posztjára Kövesdi Szilárd, a magyar–osztrák vasútvállalat gépészeti és pályavasúti üzletágvezetője a kiszemelt menedzser. De állítólag a szakember nem akarta vállalni a feladatot.