Repül Ferihegyről a Zóna Taxi
A Budapest Airport azért bontott szerződést a taxiscéggel, mert az nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit - értesült a Nol. Információnkat időközben a Budapest Airport közleménye is megerősítette, amelyben az új tenderről és a jelenleg élő szerződés felbontásáróül írnak. Úgy tudjuk, a Budapest Airport Zrt. a közelmúltban már lehívta a Zóna Taxit működtető cég által biztosított bankgaranciát, mert tízmilliós nagyságrendű követelése van a céggel szemben.
Ezzel szemben Veres István tulajdonos lapunk megkeresésére azt mondta: fél éve jogvitában állnak a Budapest Airport Zrt.-vel, ám pont azért, mert a BA Zrt. nem teljesít. Kérdésünkre, hogy pontosanmit nem teljesít a repülőtér-üzemeltető, egy 2008-ban életbe lépett titoktartási záradékra hivatkozva nem válaszolt. Délután a cég hivatalosan is közölte: megkapta a Budapest Airport Zrt.-től a szerződés felbontásáról szóló értesítést, álláspontját később alakítja ki.
A Zóna 2006-ban nyerte el a repülőtéri tendert, egyes feltételezések szerint 4+1 évre, míg a Zóna Taxi öt évet említ. - Üzleti terveinket 2011 májusig alakítottuk ki - mondta lapunknak Veres István. Tóth György ügyvezető az Origonak májusban még azt nyilatkozta: "szerződésünk nem 2010-ben jár le".
A repülőtér üzemeltetője a szerződés felmondásával egyidőben ma új tendert hirdet. A Zóna Taxi információink szerint hatvan napig maradhat "hivatalos" szállító, addig megtalálják az új partnert. A reptéri taxizás óriási üzlet: havonta több tízezezer utast vesznek fel a terminálokon - a Zóna Taxi 2006-os becslése 40 ezer volt. A budapestre érkezők jelentős része ugyanis nem rendelt taxit, hanem a terminálon álló autókba szállbe.
A Zóna Taxi 2006-ban versenytársainál - a legnagyobb budapesti taxiscégeknél - jóval alacsonyabb árakat ajánlva nyerte el a reptéri taxizásra kiírt pályázatot. A vesztesek akkor tiltakoztak, mondván, ezzel az árral nem tudják majd teljesíteni a szigorú minőségi feltételeket. Veres István tulajdonos akkor maga is azt jósolta, hogy 2008-ig veszteséges lesz a vállalkozás.
A Zóna Taxi később a BA engedélyével többször árat emelt, nem is kis mértékben. Veres István kérdésünkre elmondta: a flottába több százmillió forintot ruháztak be az elmúlt években, s a repülőtérnek is hasonló nagyságrendű díjat fizettek. A droszt kialakítására néhány tízmillió forintot költöttek, vagyis, a beruházásaik meghaladják az egymilliárd forintot. A tulajdonos kérdésesnek nevezte, van-e olyan taxiscég ma Budapesten, amely képes biztosítani háromszáz fölötti egységes, öt évnél fiatalabb kocsiból álló flottát, ahogyan ez anno az ő szerződésükben szerepelt.
A Zóna Taxi előtti időkben még a jelenleginél is rosszabb volt a Taxi-helyzet: a "független taxisok" anno a kerékkiszúrástól és az ökölharctól sem tartózkodtak, csak hogy elriasszák a taxiscégek autóit. Azok 2006 után is sokáig a pusztában várták a rendeléseket, mígnem sikerült megállapodniuk a repülőtérrel, hogy ha nem is a terinálon, de egy ahhoz közel kialakított parkoló-részen várakozhatnak a rendelésekre. Akkor egy "rendelt taxi" tábla is kikerült a terminálokhoz, a rutinos utazók kedvéért.