Rekordszámú utas a Liszt Ferenc reptéren

A Budapest Airport túlélte a Malév leállása okozta sokkot. Idén rekordszámú utast fogadtak.
A 2014-es év rekordévnek számít a Budapest Airport életében. Az éves utasszám minden eddiginél magasabbra, kilencmillió fölé emelkedett. Most kezd kifizetődni az a munka, amit a Malév 2012-es leállása után azonnal megkezdtek - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerdán az MTI-nek.

A kilencmilliomodik utas ünnepélyes fogadása után a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság vezetője elmondta, az év végére 9,2 millióra nőhet a légikikötő forgalma. Nagyon fontos lépés volt ebben, hogy az Emirates elindította a Budapest és Dubaj közötti hosszú távú járatát, de a többi cég kapacitásbővítése is hozzájárult a sikerhez.

Kiemelte, hogy a Malév leállását követően azonnal elkezdtek tárgyalni a légitársaságokkal, ösztönözték őket új járatok nyitására, de ez a folyamat sok időt igényel. A hagyományos cégek nem tudnak egyik napról a másikra új gépet forgalomba állítani és hálózatban gondolkodnak. Ez a munka, amibe több millió eurót fektettek, most érett be és kezd megtérülni - fűzte hozzá.

A 2015-ös évvel kapcsolatban Jost Lammers derűlátásának adott hangot. Elmondta, 2014-hez képest a forgalom 5 százalékos bővülésére számítanak a ferihegyi repülőtéren, Budapestre és Magyarországra üzleti utazó és turista is több érkezhet. Ezzel párhuzamosan javítani, bővíteni kell a repülőtér infrastruktúráját, köztük a járműparkolót is.

Közölte, hogy 2015-ben már transzatlanti járat is lesz Budapestről: a kanadai Air Transat Kanada és Magyarország között charter járat indul. Megfelelő igény esetén ezt menetrend szerinti járatra cserélhetik. Hozzátette: folyamatosan tárgyalnak a légitársaságokkal további járatok indításáról. Ezek között lehet újabb transzatlanti és interkontinentális útvonal is Ázsia felé, a folyamat azonban hosszú. Eredmények 2016-ban várhatóak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.