Rekordot döntött a Pick Ferihegyen
Megérte a kóstoltatás Ferihegyen, a Pick-szalámi és a Royal Tokaji öt puttonyos aszúját megízlelő vendégek akciós áron vehették meg mind a borkülönlegességet, mind a Pick Szeged Zrt. hungarikumok sorába tartozó termékeit. Rengetegen éltek is a lehetőséggel, ezt jelzi, hogy egyedül a Pick-szalámijaiből 200 ezer eurós havi forgalmat bonyolítottak le Ferihegyen, s ekkora értékben még egyetlen termékből sem vásároltak az utazók: a szegediek márkás női kozmetikumok és a skót whiskyk egész sorát utasították maguk mögé a képzeletbeli versengésben.
Ezt a típusú hármas promóciót, azaz a Budapest Airport, a Heinemann Duty Free és egy-egy magyar gyártó összehangolt repülőtéri akcióját először tavaly nyáron próbálták ki, s ennek a sikerét jelzi, hogy azóta a kereskedelmi akcióknak ezen formája számos marketing-díjat nyert és szinte folyamatosan váltják egymást a hungarikumok a SkyCourtban és vámmentes boltok polcain.
A kóstoltatással egybekötött kedvezményes akció eddig minden termékkategóriában jelentős forgalomnövekedéssel járt, jelenleg éppen a villányi, egri és szekszárdi vörösborok szerepelnek a kínálatban. Számos alkalommal az Agrár Marketing Centrum segítettei a magyar termelők megjelenését a repülőtéri kampányban.
Nagy Endre a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója példaértékúnek nevezte a repülőtéri együttműködést, annak újszerűsége és színvonala is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a hungarikumok közé sorolt Pick és Herz téliszalámik világ minden tájára elvigyék Magyarország jó hírét.
Fritz Janach, a Hungarian Duty Free Kft. ügyvezető igazgatója pedig azt hangsúlyozta, hogy további jelentős potenciált látnak az úgynevezett trinity vagyis hármas, a Budapest Airport-Heinemann Duty Free – magyar termelő közötti együttműködésben, akár minőségi magyar élelmiszerekről, akár magyar borokról legyen szó.
Hozzátette: a májusi promócióval elért havi eladási rekord meggyőzött bennünket arról, hogy sikerült a céltábla közepébe találnunk, azaz valós vásárlói igényeket elégítettünk ki. Az utasok egyre jobban keresik a jó minőségű helyi termékeket, amikor Európa repülőterein keresztül utaznak. Ezért úgy döntöttünk, hogy a megkezdett hungarikum-sorozatot folytatjuk a teljes nyári utazási szezonon keresztül.”
Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója kifejtette: „Nem pusztán kereskedelmi akcióról van szó, de egyfajta ország-imázsról is, nevezetesen, hogy a turisták ne csak szép emlékekkel, hanem kiváló minőségű magyar termékekkel távozzanak, amiket itt, a budapesti repülőtéren be tudnak szerezni.”