Rekordnyereség a Ladánál és az Audinál
Miközben az öreg kontinensen egyre inkább mínuszba kerülnek a kereskedők, mert egyre kevésbé fogynak az új autók, és a térség nagy piaci folyamatosan szűkülnek, a globális eladások növekedésének köszönhetően egyre nagyobb profitot kasszírozhatnak be az európai gyártók.
A prémiummodellek kasszasikerei már minden negyedévben megszokottak, és az októberi számok alapján az utolsó három hónap is jól indul, mert a tehetősebbek a világ egyik táján sem sajnálják a pénzt drága és új autóra. A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi októberben 108,5 ezer autót adott el, ami 24 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.
A dinamikus fejlődés motorjai azonban nem az európai, hanem a kínai, brit és észak-amerikai piacok. Az első tíz hónapban az Audi 1,08 millió autót értékesített világszerte, ami 18 százalékkal több mint 2010. azonos időszakában. Kínában 62 százalékos volt a márka növekedése októberben, az első tíz hónap 254 ezer autója pedig 32 százalékkal többletet hozott.
Európa legnagyobb piacán, Németországban októberben 22,3 ezer új Audi kelt el, ami fél százalékkal több a tavalyi év azonos hónapjától, az az első tíz hónap 207,3 ezer autója pedig 13 százalékkal több, Nagy-Britanniában októberben 31 százalékkal, az Egyesült Államokban 26 százalékkal több kelt el.
Az Audi konszern 1,4 milliárd euró rekorderedményt ért el a harmadik negyedévben. „Már az első kilenc hónap alatt túlszárnyaltuk működési eredményünk teljes 2010-es értékét” – jelentette be a beszámoló közzétételekor Axel Strotbek, az igazgatótanács pénzügy területéért felelős tagja.
A vállalat eredményeit jelentősen megdobta, hogy minden negyedik Audi Kínában kelt el, ráadásul ezek többsége a drágább kategóriát képviselő A6-os, A8-as, Q5-ös és Q7-es modell.
Az Audi anyacége, a Volkswagen konszern névadó márkája is jól teljesített: az idei év tíz hónapjában 4,24 millió személyautót adott el, ami 12,1 százalékos növekedést jelent. Az októberben kiszállított 431 ezer autó 10,4 százalékkal több, mint tavaly. Helyi gyárának (Chattanooga) megnyitása óta különösen szárnyal a német márka az Egyesült Államokban, ahol a 404 ezer autó 20 százalékos növekedést jelent. A VW AG első három negyedéves forgalma 116,3 milliárd euró, ami negyedével több mit tavaly, a 9 milliárd eurós nyeresége pedig közel kétszerese.
Az első tíz hónapban Oroszországban megduplázta eladásait a VW, de jelentősen ugrott a Lada bevétele is. Megduplázta nyereségét az orosz AvtoVAZ: a 25 százalékban Renault tulajdonú cég alaposan kihasználta a roncsprémium programot, melynek keretében régi autó hazai gyártású újra cseréjélését 50 ezer rubellel támogatja az orosz kormány. Ennek köszönhetően az év első kilenc hónapjában a tavalyinál 20 százalékkal több, összesen 444 ezer Lada kelt el.
A legnagyobb orosz autógyártó konszern első félévben elért 82,2 milliárd rubeles forgalma és 6,4 milliárd rubeles nyeresége 40 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakát.
Némileg lassultak, de még mindig jól mennek a Mercedesek, melyekből októberben 103 ezer, az első tíz hónapban 1,023 millió kelt el, ami éves szinten 7,1 százalékos növekedést jelent. Legnagyobb piacán, Németországban októberben 16 százalékkal, az első tíz hónapban 1,6 százalékkal kevesebb Mercedes kelt el, az Egyesült Államokban 8,2, százalékkal, Kínában 31,6 százalékkal nőttek a német márka eladásai idén. A Nyugat-Európában októberben kiszállított Mercedes 10,9 százalékos, az első tíz hónap 457 ezer autója 0,9 százalékkal marad el a tavalyi eredménytől.
Főleg az 5-ös és X3-as modellnek köszönhetően októberben 115 ezer BMW kelt el, ami 6,8 százalékos növekedést jelent. A Rolls-Royce és MINI márkákat is tömörítő BMW csoport tíz hónap alatt 1,3 millió adott el, ami 15,2 százalékkal több mint tavaly, az októberi 134 ezer darabos kiszállítás 8,3 százalékos pluszt mutat, a BMW forgalmát leginkább a 34 százalékkal bővülő kínai piac hajtotta.