Rekordforgalom Ferihegyen: a 2B-n megszűnik a bádogváros

Rekordforgalom volt 2015-ben a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtéren, 10,2 millió utas utazott Budapestre. Jost Lammers, az üzemeltető cég vezérigazgatója elmondta, hogy a 2B terminálon az új móló építéséről megszületett a döntés, idén elkezdik az építkezést. Vagyis, azon az oldalon megszűnnek a bádogvárosként ismert egyszerűsített beszállítókapuk.

Egy év alatt 1,2 millióval nőtt a Budapesten megforduló légi utasok száma, 2015-ben 10,2 millió utas fordult meg a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami 12,5 százalékos növekedés 2014-hez képest. Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, hogy elsősorban a direkt (point to point) forgalom nőtt, ezért a növekedésből elsősorban a budapesti turizmus profitál. Komoly növekedés volt a hosszú távú járatok forgalmában is, köszönhetően az Air Transat nyári járatának Kanadába, az Emirates dubai járatának, amely immár egy nagyobb, Boeing 777-es repülőgéppel közlekedik és annak, hogy az Air China is repül Pekingbe Budapestről.

Komolyan nőtt az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból érkező turisták száma. Előbbi esetében jó hír, hogy az üzleti forgalom is dinamikusan nő, ezért nemcsak a diszkont-légitársaságok, de a British Airways is bővít napi három járatról négyre, javítva a londoni átszállási lehetőségeket. Bár a számok még nem véglegesek, 2015-ben mintegy 250 millió euró bevétele volt a Budapest Airportnak, és az üzemanyag-üzletágnak további 50-60 millió. Évi mintegy 15-20 millió eurót fordítanak fejlesztésre.

Március végéig meglesz a jóváhagyott terve a terminál bővítésének a 2B oldalon, ahol a „bádogváros” néven ismert egyszerűsített beszállókapuk eltűnnek. Az építkezés még várhatóan idén megkezdődik, és onnantól 12-15 hónap alatt készül el az új terminálrész. A Schengenen kívüli forgalmat kiszolgáló 2B oldalon addig is lesznek fejlesztések, mert a hosszú távú járatok kiszolgálása miatt több olyan kapura van szükség, amelyen keresztül széles törzsű repülőgépeket ki lehet szolgálni – mondta el a vezérigazgató.

Leszögezte: további cél a szolgáltatás fejlesztése, ugyanakkor arra is rávilágított, hogy a fejlesztések folyamatosak, akkor is, ha nem látványosak. Bővítik például a check-in, azaz az utasfelvétel kapacitását, és átalakították az utasbiztonság területét is úgy, hogy még több utast tudjon kiszolgálni. 5-6 új átvilágítókaput is forgalomba állítanak hónapokon belül, erre egymillió eurót költenek.

Jost Lammers elmondta: a terminál A oldalán egyelőre maradnak könnyűszerkezetes épületben létrehozott beszállókapuk, de ezekben is fejlesztenek: az utóbbi időben megoldották a hűtést és a légkondicionálást például. A jelenlegi formájában a repülőtér maximális kapacitása évi 12-12,5 millió utas.

Bővítik a parkolót is, hogy szél- és csapadékvédett úton le lehessen jutni az autókhoz. A repülőtéri hotel építéséről tavasszal születhet döntés. Olyan hotelt építenének, amely kapacitásában nem túlzó, van benne konferencia-helyszín, ugyanakkor a forgalom további fejlődése esetén további bővíthető.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.