Rekordév lesz Ferihegyen

Júliusban elérte a havi egymilliót, idén pedig összességében meghaladhatja a tízmilliót a ferihegyi repülőtér utasforgalma. A kapacitáskihasználtság közelít a maximumhoz, s ennek köszönhetően évi 10-15 millió euróból bővülhet a reptér.
Jó napja volt csütörtökön Hadik Tamásnak és Káli Orsolyának: az indiai Mumbaiból érkeztek haza szabadságra, s nem csak azért kezdődött kellemesen a vakáció, mert a munkahelyük a Qatar Airways járatának business osztályára váltott nekik jegyet, hanem mert Hadik lett a ferihegyi repülőtér egymilliomodik utasa júliusban. Grisha Jenkov, a ­Qatar Airways regionális vezetője egy kétszemélyes jeggyel lepte meg őket, amelyet a dohai légitársaság 140 célállomásának bármelyikére felhasználhatnak, míg Jost Lammers, a repteret üzemeltető Budapest Airport vezetője Ferihegyen felhasználható utalványokat adott át.
Hadik Tamás lett az egymilliomodik utas júliusban
Hadik Tamás lett az egymilliomodik utas júliusban
Koncz György / Népszabadság

A budapesti repülőtér történe­tében még soha nem fordult elő, hogy egy hónapon belül egymillió utas fordult meg a létesítményben. Igaz, már várható volt az áttörés, hiszen a júniust is egymillióhoz közeli forgalommal zárták, s az idei első fél évben közel tizenkét százalékos növekedésben van a reptér, ahol eddig idén több mint 5,6 millió utast regisztráltak. Ha ez a tendencia folytatódik, az óvatos előrejelzések szerint is megdőlhet a tízmilliós álomhatár.

Mindez annak is köszönhető, hogy sikerül egyre több járatot Budapestre csábítani. Idén két légitársaság, a görög SkyGreece és a kanadai Air Transat is indít közvetlen járatot Kanadába, az Air China elindította pekingi járatát, amelyet eredetileg csak a nyári szezonra terveztek, de az olyan jól teljesít, hogy a téli menetrendben is marad a pekingi összeköttetés. Lapunk meg nem erősített iparági információi szerint az Iberia spanyol légitársaság madridi járatai is olyan szép számokkal üzemelnek, hogy az eredetileg nyárra tervezett járatok téli kiterjesztésé­ben gondolkodik a légitársaság. Az Emirates októbertől a jelenlegi Airbus­ A330-as repülőgépét cseréli Boeing–777-300-as típusra, amellyel naponta több mint 700 utast szállíthat Dubaj és a magyar főváros között. A török Turkis Airlines naponta négy repülővel köti össze Isztambult és Budapestet.

– Mindent megteszünk, hogy a budapesti repülőtér továbbra is a kelet-közép-európai régió leggyorsabban növekvő utazási célpontja legyen – mondta Jost Lammers, aki már csak azért is örülhet a dinamikus forgalombővülésnek, mert így mihamarabb döntés születhet a jelenlegi terminál bővítéséről. Az idei évre várt utasforgalom alig marad el attól a 10,5 milliós maximumtól, amelyet a repülőtér még kényelmesen ki tud szolgálni. Iparági várakozások szerint 10-15 millió eurót fordítanak évente a kapacitásbővítésre, a legvalószínűbb, hogy a schengeni övezeten kívüli forgalmat kiszolgáló B terminált bővítik egy új épülettel, amely ott épül meg, ahová még a Malév idejében tervezték.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.