Re-export növelte a magyar autópiac forgalmát
Az első tíz hónapban 43.677 új személyautó és 8918 új kis-haszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, előbbiek esetén ez 16 százalékkal, utóbbiaknál 10 százalékkal több a tavalyi év azonos időszakánál. A JATO Dynamics legfrissebb újautóforgalomba-helyezési összesítése szerint 2012. október hónapban 4078 új személygépkocsi, valamint 841 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kis-haszonjármű került forgalomba.
Bár a mostani növekvő trend bizakodásra ad okot, ne feledjük, hogy ezek a számok messze elmaradnak a válság előtti forgalomba helyezési mennyiségektől, valamint az üzletág sikeres működéséhez szükséges optimális darabszámoktól, állítja Horváth Györgyi, a JATO szakértője, aki szerint tovább torzítja a jelenlegi piaci összképet az újra megnövekedett re-export jelenség, melynek pontos nagyságrendjét jelenleg nehéz meghatározni, de az iparág szakemberei szerint az idén tapasztalható piaci növekedés mintegy 80 százalékát ez teszi ki, tehát effektív növekedésről nem beszélhetünk.
A külföldi kereskedők az alacsonyabb magyarországi nettó átadási árak miatt járnak hozzánk bevásárolni.
Idén októberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszonjármű) a Ford volt, havi 532 darabszámmal, az első tíz hónap viszonylatában is a Ford került ki győztesen közel hatezer autóval. Modell szinten a legtöbb Opel Astrából kelt el októberben (238 darab), az első tíz hónapi modell ranglistát is még mindig az Opel Astra vezeti 2609 db-os eladással.
A jelenlegi piaci jellegzetesség, hogy az új autó forgalomba-helyezések többsége, mintegy 71 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 29 százalékát teszik csak ki.Korábban fordított volt az arány. A válság előtti 2008-es év októberi eredménye a 2012-es azonos időszakának 303 százaléka volt, tehát egyetlen hónapban 15 ezer személyautó és haszonjármű talált gazdára. A 2004-es csúcstartó évben pedig az október 18,9 ezer darabbal büszkélkedhetett, az első tíz hónapban pedig 186 ezer új autó kelt el.