Rávetődtek a tabletekre a vevők
Harmadával bővül tavaly az IT piac, aminek eredményeként forgalma megközelítette a 100 milliárd forintot. Minden negyedik notebook az interneten keresztül kelt el, miközben 25 százalékkal többet adtak el ezekből a gépekből, amelyek lassan-lassan kiszorítják a kereskedelemből az asztali számítógépeket.
A Notebook.hu elemzése a GfK piackutató intézet felmérésére épül, és az idei évre vonatkozó becsléssel egészül ki, miszerint a 2013-ban elért 50 milliárd forintos forgalom után 2014-ben a notebook-piac már eléri a 60 milliárd forintot. Az IT piacon belül a táblagépek forgalma bővül a leggyorsabban Magyarországon: tavaly 160 százalékkal több tabletet értékesítettek, mint egy évvel korábban. A növekedés nemhogy mérséklődne, az idén még tovább fokozódott, a legfrissebb adatok szerint az év első két hónapjában 42 százalékkal több táblagép fogyott, mint az előző év hasonló időszakában.
„A tabletek esetében megjósolni is nehéz, hogy mekkora növekedés várható. Az első két hónap adataiból, valamint a trendből kiindulva éves szinten nagyjából 50 százalék körüli bővülés tűnik reálisnak" – hangsúlyozta Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója a cég közleményében.