Príma boltokat nyit a CBA

A hazai lánc új, egységes köntösbe öltözteti a hálózat kiemelkedően jó adottságú üzleteit. A CBA az exkluzív megjelenésű Príma üzletekkel is a hipermarketekkel, elsősorban a Tescóval veszi fel a versenyt.

A CBA megnyitotta az új bolttípusát, a CBA Prímát - jelentette be Malasics András, a hazai üzletlánc vezérigazgatója, aki elmondta: a jelenleg több mint 3300 boltból álló hálózat ide tartozó üzleteinek az egységes,  modern  megjelenés mellett szigorú minőségi és üzemeltetési elvárásoknak kell majd megfelelniük.

A Príma boltok mindegyikében megtalálható lesz egy vinotéka, ahol a hazai pincészetek CBA által zsűrizett és válogatott borai kaphatók.

Az első ütemben 43, a CBA tulajdonosi köréhez tartozó üzletet alakítottak át CBA Prímává, ám a jövő év közepére 100-150 Príma nyitásával számolnak, amelyben a CBA franchise partnerei is részt vehetnek. A Prímához való csatlakozás az eddigi tapasztalatok szerint üzletenként 4-10 millió forintos beruházást igényelt a bolttulajdonosoktól.

Az új üzlettípussal a CBA a prémium kategóriába tartozó üzletek mezőnyében akarja erősíteni a pozícióit. Évekkel korábban a CBA „Gourmand” néven már nyitott a felső kategóriába tartozó élelmiszereket kínáló üzleteket. A Gourmand üzletek nem tagozódnak be a Príma hálózatba. Malasics András hangsúlyozta: a CBA Príma eltér a Gourmand koncepciójától, így a boltok árszínvonala a hagyományos CBA üzletek árszínvonalához fog igazodni.

A CBA Príma megnyitásában a hazai kiskereskedelemben évek óta érezhető forgalomcsökkenés is közrejátszott. Malasics András elmondta: ezt a CBA is megérezte, általánosságban főleg a kisebb boltok forgalma esett 15-20 százalékkal, ám azok az üzletek, ahol a tulajdonos adott az igényes megjelenésre,  éppenséggel forgalomnövekedést értek el.

Malasics András szerint a CBA fő versenytársa a Tesco, a Spar, illetve az Interspar.

Bár a vezérigazgató ebben a körben a diszkontokat nem említette, az alsó árkategóriába tartozó vevőkért folytatott hajrában a CBA várhatóan ősszel elindítja a saját  „lágy” diszkont hálózatát is.

A CBA diszkontok annyiban különböznek majd a „kemény” diszkontoktól – jellemzően ilyen az Aldi és a Lidl –, hogy háromezer féle cikket forgalmaznak, míg utóbbiak polcain 800-1200 cikk sorakozik.  A tervek szerint 2010-re 60 ilyen bolt működik majd.

Malasics András úgy látja: az osztrák-német piacokon ütőképesnek bizonyult hard diszkont-szisztémára a magyar vevőközönség kevésbé vevő, a magyar fogyasztók keresik és díjazzák a nagyobb választékot nyújtó üzleteket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.