Prémium lehet a turista
Hárommilliárd eurós befektetéssel 2015 elejére a Lufthansa minden interkontinentális gépén lesz emelt szintű turistaosztály. Örülhetnek azok, akik a következő hetekben utaznak a németek legújabb jumbo jetjeivel Chicago, Washington, Los Angeles felé, vagy Mexikó, Hongkong és India reptereire.
A világ leghosszabb utasszállítójának számító Boeing–747-8i gépeken december elején indul a premium economy osztály, de sok utas számíthat ingyenes felminősítésre, akik azokkal a gépekkel repülnek, amelyeken már berendezték ezt a kabint. Elsősorban a törzsutasok és a drágább turistajegyet vásárlók lehetnek a kedvezményezettek. Az új szolgáltatás észrevehetően többet nyújt mint a turista, de lényegesen kevesebbet mint az üzleti.
A szélesebb székért, a jobb dönthetőségért, az ötven százalékkal nagyobb lábtérért, a jobb fedélzeti ételért, a kétszer annyi feladható poggyászért és más extra szolgáltatásért szakaszonként cirka 300 euróval kell többet fizetni, mint a turistáért, de még így is kevesebbe kerül, mint egy bizniszjegy fele. Tíz ilyen szék 12 turistaosztályú helyét foglalja el a repülőn, de így is nagyobb profitot realizálhat a légitársaság, ha eladja a jegyek többségét.
– Jók a foglaltsági adatok. Nem késve, hanem jó időben vezettük be az új szolgáltatást – mondta Jens Bischof kereskedelmi vezérigazgató-helyettes arra a felvetésünkre, hogy Európában szinte minden nagy fuvarozó megelőzte őket. A szakember szerint néhány éve még a vállalatok sokkal könnyebben váltottak dolgozóiknak bizniszjegyeket több ezer euróért, tehát ha akkor lépnek, a bizniszjegyek piacát ásták volna alá.
Mára a cégek jegypolitikája szigorúbb, de mivel az új szolgáltatás a könyvelés szerint economy-jegy, könnyebben veszik meg az üzleti úton lévő kollégáiknak. – A cégeknek van erre pénzük – tette hozzá Bischof. Az iparágban egyelőre csak az öböl-menti, magukat luxuskategóriába pozicionáló légitársaságok nem vezették be az újfajta turistaszolgáltatást. A budapesti reptéren egy hete megjelent Emirates vagy épp az ötcsillagos Qatar még mindig inkább a több százezer forintos bizniszosztályra alapoz.