Pótjegyesek lehetnek a gyorsvonatok
Az Iho.hu úgy tudja: a gyorsvonatok pótdíjasítása véglegesen eldőlt. Mint írják, az intézkedésért a háttérben régóta folyik a harc. És tudni lehet azt is, ki van a frontvonal két oldalán. A bevételek növelését (esetleg a kiadások csökkentését) akaró szaktárca, illetve a közlekedési szakembereket inkább fölmutató segédintézményei először valamennyi távolsági vonaton megtett utat drágították volna. Legyen legalább funkciója, hogy a menetrendkönyvben a vonatok fejlécébe bekerült a személyszállítási szolgáltatások típusára utaló jel. Minden O betűs (országos) járatra kellett volna pótjegy.
De a MÁV-Startnál tiltakoztak az emelés ellen, mert az utasvesztést eredményez majd. Másrészt a gyorsvonatok kiemelése ellentétes a mostanában követett filozófiával. Hazánktól nyugatra és északra inkább az a jellemző, hogy az IC-k is normál árban járnak. Ha a gyorsok (és sebesek) drágítására akarunk példát találni, Románia felé kell keresgélni.
A pótjegy bevezetését április 1-re tervezték, de valószínűbb, hogy csak a hónap közepén jelenik meg a sajátos díjemelés. Az pedig, hogy mennyibe is kerül majd, hivatalosan még nem dőlt el.
A lap arra is emlékeztet, hogy a "lopakodó áremelések" sorozata már korábban megkezdődött. Az első változás az volt, amikor a vasúti IC-k kiegészítő jegyét kilométerfüggővé tették. Amivel párhuzamosan néhány autópályás buszjáratra is bevezették a többletdíjat, tehát gumikeréken már egyértelműen drágulás volt. Ugyanekkor búcsúztunk az öt kilométeres jegytől, vagyis helyette drágább, 10 kilométerre szólót kell váltani.
Februárban ismét hozzányúltak az IC-pótjegyek árához: a nem csúcsidőszakban utazók, illetve a jegyüket előre megváltók kicsit, a másként eljárók sokkal többet fizetnek.