Pörgeti a kasszát a foci-Eb

Némely honi kereskedő forgalmában már-már karácsonyt idéző növekedést hozott a foci-Eb. Az eladásokat most is a színes tévék vezetik. A hideg idő miatt viszont kevesebb sör fogy. A chipsadó pedig a rágcsálnivalók fogyasztását vetette vissza.

Nem panaszkodnak a kereskedők a foci-Eb miatt. Legyen bármelyik csapat is esélyes, ők már bizonyosan nyertek. Ahogy ez a korábbi években is jellemző volt: nagy sportesemények előtt bizonyos termékekből, elsősorban televíziókból, sörből vagy chipsekből nagyságrendekkel több fogy.

Kereskedői vélekedések szerint a legnagyobb dobás továbbra is az olimpia. Ezt követi a futball-világbajnokság és az Eb. Körkérdésünkből kiderült: dacára, hogy a vásárlóerő idén sem javult, és a kiskereskedelmi forgalom is inkább stagnál, bizonyos termékkörökben a lengyel–ukrán Eb-nek köszönhetően lényegében karácsonyi szinten pörögnek az eladások.

A Media Marktnál elmondták: a legnépszerűbbek a 32–42 colos televíziók. Ezen belül is inkább a nagyobb méretű készülékeket keresik a vevők, akik átlagosan 90–150 ezer forintot hagynak ott egy televízióért.

Szántó Balázs, a cég koncepciómenedzsere szerint a televíziók többségét még az Eb kezdete előtt adják el. Van, aki a családi béke megőrzésére vesz egy második készüléket, míg mások a foci-Eb időszakában cserélik le a korábbi fénycsöves televíziójukat egy lapostévére.

A Media Marktnál egyre szélesebbnek látják azt a réteget, amelyik a korábbi plazma- vagy LCD-készülékét cseréli le egy modernebbre. További szempont, hogy legyen rajta internet, azaz Smart-funkció. Mivel sokan a világhálón nézik a meccseket, az Eb előtt-alatt az átlagosnál valamivel többen vásárolnak projektorokat, de a rádiók is kelendőbbek.

A sörfogyasztás azonban valamelyest visszafogottabb – tudtuk meg több áruháznál. Ennek oka az évszakhoz képest hűvösebb időjárás. Az Eb alatt érzékelhető némi növekedés, de a kereslet alulmúlja a várakozásokat – mondta Gillemot Katalin, az Auchan szóvivője.

Az előző évek tapasztalatai alapján akár 20 százalékos keresletnövekedést is reméltek. Ám a mostani hűvösebb időben jóval kisebb a bővülés. Ugyanakkor Gillemot hozzátette: még a szezon elején tartunk, és régi tapasztalat, hogy a bajnokság előrehaladtával nő a sörfogyasztás is. A Tescónál hasonlóan fogalmaztak: jelenleg egyelőre 10 százalék köröl bővült a sör piaca náluk.

A sörök közül leginkább a 100-150 forintos kategória fogy legjobban – tudtuk meg a Sparnál. Ez a kereslet mellett azzal is magyarázható, hogy a sörgyártók és a kereskedők erre a kategóriára akcióznak leginkább.

A chipsek iránti érdeklődés ugyan kevéssé függ az időjárástól, de az Eb során a képernyő előtt elropogtatott snackekből is jelentősen több fogy. Az Auchan beszámolója szerint ugyanakkor idén ezekből a termékekből is kisebb a forgalom a vártnál. Korábban e termékkörben is 15–20 százalékos növekedést hozott egy-egy kiemelt sportesemény. A chipsadó bevezetése viszont jelentősen megdobta az árakat. Ez azt eredményezte, hogy a termékkör forgalma 10 százalék alatt emelkedett.

Az egyéb szeszes italok is jobban fogynak az Eb idején, így a bornak nagyobb a forgalma, mint tavaly ilyenkor.

A Spar szerint a üdítők forgalma nagyon időjárásfüggő, ebben a kategóriában az Eb forgalomnövekedésre gyakorolt hatása csekély mértékű. A Tescónál ezzel szemben úgy látták, hogy az Eb óta 15 százalékkal erősödött a termékkör forgalma. 

 

Tévékínálat a Média Marktban - az Eb kinyitja a pénztárcákat
Televízió vásárlók a Média Marktban
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.