Pontosabb lett az Easyjet, de a veszteség is nőtt
Az adózás előtt 153 millió font veszteséggel zárta a március utolsó napjával zárult pénzügyi félévét az Easyjet. Ez nagyjából megfelel az várakozásoknak, ám ez előző évi azonos időszakhoz képest 74 millió fonttal nőtt. Európa vezető diszkont-légitársasága szerint a növekedésből 42 millió font a kerozinárak emelkedésének tudható be, míg 21 millió az utasokra kirótt adók növekedésének számlájára írható. Ez főként az Egyesült Királyságban bevezetett departure tax-ot jelenti, ami miatt a konkurens Ryanair harminc százalékkal csökkentette az országot érintő járatainak számát.
Az Easyjet utasszáma 11,6 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, az eredetileg brit fuvarozó terjeszkedését pedig jól mutatja, hogy az utasok 59 százaléka az Egyesült Királyságon kívülről származik, ami az előző időszakhoz képest 5 százalékos növekedés. A járatok kihasználtsága 0,4 százalékponttal 85,4 százalékra nőtt.
Ami a költségeket illeti, az elmúlt fél évben 2,8 százalékkal csökkent az egy ülőhelyre jutó költség, igaz, csak akkro, ha nem számoljuk az üzemanyagot, a téli londoni havazások okozta kárt, valamint a sztrájkokat. Ezek figyelembevételével a csökkenés már csak 1,2 százalék.
Javult a járatpontossági mutató (On Time Performance, OTP) a második negyedévben ez 81 volt, szemben az előző évi 66-tal. 2011. március 31-én a nettó készpénzállomány összege 220 millió GBP volt. A foglalások aránya megegyezik az előző évivel. A nyári ülőhelyek csaknem fele már elkelt, a második félévi, egy ülőhelyre eső, változatlan árfolyamon számított teljes árbevétel így valamivel meghaladja az előző évi értéket.