Pickup modellek húzzák az USA autópiacát
A legsikeresebb júliust könyvelhették el 2007 óta az autókereskedők az USA-ban, ahol az utolsó hónapban 1,3 millió új személyautót, terepjárót és pickupot adtak el, ez 14 százalékkal több az előző év azonos időszakánál. Ha nem is ilyen mértékben, de azért tempósan, pontosan 8 százalékkal nőtt a forgalom az első hét hónapban, ami a NADA adatai szerint 9,13 millió új gépkocsit jelent. Az eddigi eredmények alapján 15,7 milliós piacról szólnak az előrejelzések.
Az eladásokban júliusban (234 ezer db, +16%) és éves szinten is (1,65 millió, +9%) a General Motors áll az élen, majd a Ford Motor Company, és a Toyota Motor következik, ezzel a japán konszern megelőzte a klasszikus dobogóst, a detroiti Big3 harmadik tagját, a Chrysler Csoportot. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a Toyota igencsak agresszív árpolitikával hódít el ügyfeleket versenytársaitól azzal, hogy havi 199 dollár bérleti díjért kínálja a Camryt, ami egyébként is a legnépszerűbb személyautó az USA-ban.
A növekedés mértékében júliusban a Jaguar vezet 60 százalékkal, majd a Subaru (+43%) és a Porsche (+36%) következik, a havi verseny vesztese az Infiniti (-33%) és a Toyotához tartozó Scion (-9%). A hét hónapos eladások tempójában a 13 százalékkal bővülő Ford vezet, többek között az F modellsorozatának köszönhetően, ez már harminchatodik éve vezeti a toplistát, idén júliusban 60 ezren, hét hónap alatt 428 ezren vásárolták. Második a Chevrolet Silverado, és csak a harmadik helyre került klasszikus személyautó: a 35 ezer darabos Toyota Camryt a Honda Civi, majd az Accord követi.
Stagnál a kisautók, például a Mini eladása, és az elmúlt hét hónapban tavalyhoz képest csökkent a Fiat, a Smart és a VW forgalma.