Piacvezető maradt a Tesco, nyomulnak a diszkontok
Sok minden átalakult az FMCG kiskereskedelemben tavaly, de a toplista élmezőnye nem változott. A piacvezető Tesco forgalma a tavalyelőtti 666,5 milliárd forint után 705,2-re emelkedett a 2011. március–2012. februári gazdasági évben. Utána következik 2011-ben a CBA 565, míg a Coop 510 milliárd forinttal – adta közzé a Nielsen.
Őket követi, szintén az előző évihez hasonló sorrendben a Spar 389,6 és a Reál 367 milliárd forintos forgalommal.
A toplistán három helycserét regisztráltunk. A Lidl az Auchan elé került, a rangsor hatodik helyére. Az Aldi a Drogerie Marktot előzte, és a tizenegyedik helyet foglalja el. Közülük a Lidl 234,6, míg az Aldi 69,0 milliárd forint bevételt ért el a Nielsen becslése szerint. A Rossmann pedig most tizenharmadik, mivel a Matchnál nagyobb lett a bevétele az elmúlt év során. (Megjegyzendő, hogy a Nielsen listája a tavalyi eredményeket tükrözi, míg az Auchan időközben felvásárolta a Cora hipermarketeket, így a forgalmukkal együtt 280 milliárd körülire kerekedik az Auchan forgalma 2012-re.) Ami a boltláncok terjeszkedését illeti, lelassult. 2010-hez képest a múlt év során legnagyobb ütemben a Lidl, Aldi, Tesco, Penny és Drogerie Markt növelte bolthálózatát. Közülük a Lidl tizenhárom új üzletet nyitott tavaly, az Aldi ötöt, a Tesco hetet, míg a Penny Market és a Drogerie Markt egyaránt hármat.