Pezsgőből is az olcsót keresik
Az év utolsó hónapjában nagyjából nyolcszor annyi háztartás vásárol pezsgőt és habzó bort, mint egy átlagos hónapban, ezért az alacsonyabb árfekvésű termékek aránya ilyenkor megnő - állapítja meg elemzésében az ACNielsen Piackutató Kft.
A felmérés szerint a fogyasztói átlagárak a pezsgők tekintetében érzékelhetően emelkedtek. Egy liter fehér pezsgő egy évvel korábban 882 forintba került, míg ez év október-novemberben 9 százalékkal többe, átlagosan 960 forintba. A vörös pezsgő literenként 866 forintról 24 százalékkal 1078 forintra drágult. A rosé átlagos fogyasztói ára tavaly október-novemberben 964 forint volt, az idén viszont már 5 százalékkal többet, 1008 forintot kellett kiadniuk a vásárlóknak egy liter fehér pezsgőért.
A Gfk Hungária piackutató felmérésében megállapította: a pezsgőfogyasztás Magyarországon kifejezetten szezonális jellegű, és elsősorban a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódik. Sokan évente csak egyszer, az év végén vásárolnak pezsgőt otthoni fogyasztásra, hiszen szilveszterkor szinte mindenki iszik pezsgőt, még ha nem is maga gondoskodik a termék beszerzéséről. Vannak tehát, akik évente csak egyszer, az év végén vásárolnak pezsgőt, összességében pedig átlagosan évente 2-3 alkalommal vásárolnak a fogyasztók ebből a termékből.
A kiskereskedelem 11 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el pezsgő eladásából 2007 decembere és 2008 novembere között, 4 százalékkal magasabbat, mint az előző év azonos időszakában. A mennyiséget tekintve az eladások meghaladták a 13 millió litert.
A pezsgő piacán az import piaci részesedése 25 százalékos volt. Az olasz pezsgők pozíciója 1 százalékponttal 13 százalékra javult, míg a német termékek részesedése a magyar piacon 12 százalékos maradt. Ennek eredményeként a magyar pezsgők aránya 75 százalékot tett ki, a mennyiségi forgalmat tekintve.