Pesten landolt az Emirates

A közel-keleti légitársaság 300 főnek ad munkát új szolgáltató központjában.

Az Emirates Airlines, az Egyesült Arab Emírségek egyik legnagyobb vállalata Magyarországon nyitja meg új, Európában második ügyfélszolgálati központját – jelentette be a Parlamentben hétfőn Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára. A több nagy európai labdarúgócsapat fő támogatójaként is megjelenő vállalat ezzel globálisan a hetedik ilyen bázisát alakítja ki. Eddig Dubaiban, Manchesterben, Mumbaiban, New Yorkban, Melbourne-ben és a kínai Guangzhouban működtetett hasonló egységet.

Szijjártó megtette ajánlatát az arab légicégnek
Szijjártó megtette ajánlatát az arab légicégnek
Teknős Miklós

Az Emirates hat globális központja több mint 45 országot szolgál ki, és átlagosan napi 35 ezer hívást és e-mailt kezel. Az új központ munkatársainak toborzása idén tavasszal kezdődik meg. Szijjártó Péter a bejelentés kapcsán megjegyezte: egy hatalmas társaságról van szó, a világ egyik legelismertebb légitársaságáról, amely összesen 70 ország 130 célállomására mintegy 1200 járatot üzemeltet, míg az alkalmazottai nak száma meghaladja a 62 ezret.

A központtal kapcsolatban kifejtette: 2012 márciusában indultak a tárgyalások, majd 2013 októberében tették meg a magyar állami hozzájárulásról szóló ajánlatot, ami 300 millió forintról szólt. Az államtitkár szerint ezzel sikerült az általuk ismert két konkurenciát, egy régióbeli és egy észak-afrikai nagyvárost megelőzni. Az Emirates részéről ugyan nem voltak jelen a bejelentésen, ám a sajtóanyagból kiderült, s ezt Szijjártó Péter is elmondta, hogy a több millió dollárba kerülő beruházás – erről többet a cég felhatalmazásának hiányában nem mondott – révén 300 főnek ad munkát az arab légitársaság. Döntését a közleményben a vállalat azzal magyarázta: az európai piac stratégiai jelentőségű számukra, bevételük döntő része ebből a régióból származik. Az új budapesti központnak ennek megfelelően stratégiai szerepe lesz az európai növekedési tervek megvalósításában.

Ennek kapcsán rendre felmerül a kérdés, hogy mikor nyit budapesti járatot az Emirates, amely Prágába, Bécsbe és Varsóba is repül, fapados leányvállalata, a FlyDubai révén pedig Belgrádban is jelen van. A budapesti járatnyitás most jó ideig nem merül fel, hiszen a dubai reptér felújítása miatt egyébként is forgalmi korlátozásokat kellett bevezetni, az Emirates pedig ebben az időszakban csak ott bővít, ahol szignifikáns forgalomemelkedést remél.

A kiadott közlemény idézi Karen Bell-Wrightot, az Emirates kereskedelmi és ügyfélszolgálati központjának alelnökét, aki szerint széles körben kutatták az új központ megfelelő helyszínét. Budapest minden téren jól szerepelt. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) segítsége ugyancsak meghatározó volt a végső döntésben. Szavai szerint az említetteken túl igencsak lényeges volt, hogy a szükséges nyelvtudás és a telekommunikációs infrastruktúra is rendelkezésre áll Magyarországon.

Szijjártó Péter az előbbiekhez hozzátette: Magyarországon jelenleg 80, az Emirates leendő egységéhez hasonló szolgáltató központ működik, amelyek összesen 30 ezer embert foglalkoztatnak. Ezenfelül a HITA harminc olyan projektet kezel, amely szolgáltató központ létesítésére vonatkozik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.