Pesten landolt az Emirates
Az Emirates Airlines, az Egyesült Arab Emírségek egyik legnagyobb vállalata Magyarországon nyitja meg új, Európában második ügyfélszolgálati központját – jelentette be a Parlamentben hétfőn Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára. A több nagy európai labdarúgócsapat fő támogatójaként is megjelenő vállalat ezzel globálisan a hetedik ilyen bázisát alakítja ki. Eddig Dubaiban, Manchesterben, Mumbaiban, New Yorkban, Melbourne-ben és a kínai Guangzhouban működtetett hasonló egységet.
Szijjártó megtette ajánlatát az arab légicégnek Teknős Miklós |
Az Emirates hat globális központja több mint 45 országot szolgál ki, és átlagosan napi 35 ezer hívást és e-mailt kezel. Az új központ munkatársainak toborzása idén tavasszal kezdődik meg. Szijjártó Péter a bejelentés kapcsán megjegyezte: egy hatalmas társaságról van szó, a világ egyik legelismertebb légitársaságáról, amely összesen 70 ország 130 célállomására mintegy 1200 járatot üzemeltet, míg az alkalmazottai nak száma meghaladja a 62 ezret.
A központtal kapcsolatban kifejtette: 2012 márciusában indultak a tárgyalások, majd 2013 októberében tették meg a magyar állami hozzájárulásról szóló ajánlatot, ami 300 millió forintról szólt. Az államtitkár szerint ezzel sikerült az általuk ismert két konkurenciát, egy régióbeli és egy észak-afrikai nagyvárost megelőzni. Az Emirates részéről ugyan nem voltak jelen a bejelentésen, ám a sajtóanyagból kiderült, s ezt Szijjártó Péter is elmondta, hogy a több millió dollárba kerülő beruházás – erről többet a cég felhatalmazásának hiányában nem mondott – révén 300 főnek ad munkát az arab légitársaság. Döntését a közleményben a vállalat azzal magyarázta: az európai piac stratégiai jelentőségű számukra, bevételük döntő része ebből a régióból származik. Az új budapesti központnak ennek megfelelően stratégiai szerepe lesz az európai növekedési tervek megvalósításában.
Ennek kapcsán rendre felmerül a kérdés, hogy mikor nyit budapesti járatot az Emirates, amely Prágába, Bécsbe és Varsóba is repül, fapados leányvállalata, a FlyDubai révén pedig Belgrádban is jelen van. A budapesti járatnyitás most jó ideig nem merül fel, hiszen a dubai reptér felújítása miatt egyébként is forgalmi korlátozásokat kellett bevezetni, az Emirates pedig ebben az időszakban csak ott bővít, ahol szignifikáns forgalomemelkedést remél.
A kiadott közlemény idézi Karen Bell-Wrightot, az Emirates kereskedelmi és ügyfélszolgálati központjának alelnökét, aki szerint széles körben kutatták az új központ megfelelő helyszínét. Budapest minden téren jól szerepelt. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) segítsége ugyancsak meghatározó volt a végső döntésben. Szavai szerint az említetteken túl igencsak lényeges volt, hogy a szükséges nyelvtudás és a telekommunikációs infrastruktúra is rendelkezésre áll Magyarországon.
Szijjártó Péter az előbbiekhez hozzátette: Magyarországon jelenleg 80, az Emirates leendő egységéhez hasonló szolgáltató központ működik, amelyek összesen 30 ezer embert foglalkoztatnak. Ezenfelül a HITA harminc olyan projektet kezel, amely szolgáltató központ létesítésére vonatkozik.