Pártában marad a lengyel légitársaság
Mint kiderült, a törökök nem pusztán forráshiány miatt álltak el az üzlettől, de azért is, mert kiderült, nem szerezhetnek irányító befolyást a hatalmas adósságokkal küszködő lengyel légitársaság felett. A tavaly 32,3 millió utast szállító török légitársaság a LOT szövetségi partnere a Star Alliance-ben, s nemcsak a leggyorsabban növekvő légitársaság Európában, de számos minőségi díjat is elhoz az európai nagyok elől.
A LOT tavaly 4,2 millió utasnál is többet fuvarozott, s öt nagygépből álló flottájával hosszú távú járatokat is üzemeltet Amerika és Ázsia felé. Veszteségei azonban óriásiak, 41 millió dollár (csaknem tízmilliárd forint) veszteséggel zárták a tavalyi évet, igaz, idénre nyereséget tervezett a cég. A fuvarozó története több ponton is hasonlít a Malévéhoz: számos sikertelen privatizációs kísérlet közben sem sikerül nyereségbe fordítani, forgalma azonban a Varsói reptéren nélkülözhetetlen.
A cég vezetői most a pekingi járatnyitásuk okán az Air China vezetőivel tárgyalnak, amely szintén szüvetségi partnerük. Közben a nemrég újranyitott Varsó-Modlin repülőtéren már a Ryanair és a Wizz Air is ugrásra készen vár a lehetőségre.