Parkoló a vasútállomáson: kerékpártárolót kapott Gödöllő
Pál László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: az állami vasút szándékai szerint a hazai vasútállomások melletti hatalmas kihasználatlan területeken minél nagyobb számban alakítanának ki a gödöllőihez hasonló autó- és kerékpártárolókat, hogy aki akar és teheti, a versenyképesebb közösségi közlekedésre "váltson".
Hangsúlyozta: az elővárosi közlekedés szempontjából az egyik legfontosabb településen, Gödöllőn elkészült, térfigyelő rendszerrel felszerelt, őrzött P+R, illetve B+R parkoló jó példa a MÁV törekvéseire, illetve a nemzeti vasúttársaság és a város összefogására is.
Gémesi György (Gödöllői Lokálpatrióta Klub) polgármester kiemelte: a város vezetése igyekszik minél jobban megszerettetni a kerékpáros közlekedést a helyiek körében, ennek érdekében tervbe vették a Valkó felőli, a forgalmat jelentősen "megakasztó" vasúti átjáró felüljáróval történő kiváltását is.
Hozzátette, hogy a kisbuszok, személyautók és kerékpárok biztonságos tárolását szolgáló új parkoló már a második, a MÁV-val közös projekt, hiszen tavaly szintén közösen újították fel a szomszédos, patinás királyi várót.
A parkoló egy eddig kihasználatlan, 3770 négyzetméteres területen jött létre. Azon belül akadálymentesített, illetve speciális igények kielégítésére (például tandemkerékpár elhelyezésére) alkalmas beállókat is kialakítottak. Ez utóbbi férőhelyek a 243 négyzetméteres régi raktárépület átépítésével létrejött, fedett B+R parkolóban találhatók.
A 90 százalékban uniós forrásból finanszírozott beruházás 130 millióba került. A P+R parkoló kivitelezője a Magyar Aszfalt Kft., a kerékpártárolóé az AKL Mérnökiroda Kft.