Övön aluli: a műanyag palackos bor népszerűsége nő
A GfK Hungária által készített összefoglaló szerint az otthoni fogyasztásra vásárolt borok piaca 2009-ben összességében 5 százalékkal nőtt, azonban ez a növekedés nem érződött a piac legnagyobb volumenét kitevő üveges kiszerelésű szegmensnél.
Két éve még az eladott bor 81 százaléka volt üveges palackozású, tavaly viszont ennek az aránya 71 százalékra csökkent. Ugyanakkor a műanyag palackozású borok aránya egy év alatt 12-ről 20 százalékra nőtt.
A bort elsősorban a szupermarketekben szerzik be a magyar fogyasztók, de folyamatosan növekszik a termelőktől történő vásárlás. Az első értékesítési formára jut az eladott bor háromnegyede, annak ellenére, hogy a nagy üzletekben tavaly 3 százalékkal visszaesett a bor forgalma. A kis boltok adják a forgalom 15 százalékát, míg a maradék termelői eladás. Ez utóbbi 2009-ben 16 százalékkal növekedett.
Az összes megvásárolt bor 58 százaléka volt valamilyen édes, vagy félédes típusú a múlt évben.