Óvatosan a kuponoldalakkal

19 kuponos internetoldal közül 18 nem tájékoztatott szabályszerűen a vásárló elállási jogairól - közölte a fogyasztóvédelmi hatóság. Sok a panasz a kedvezményt nyújtó konkrét cégekre, érdemes a szolgáltatókat jobban szűrő oldalakon kuponozni.
Az ellenőrzött 19, kuponokat értékesítő internetes oldal közül 18 honlap nem tett eleget jogszabályi kötelezettségeinek - tájékoztatta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szerdán az MTI-t.

Az NFH közleménye szerint a kuponok népszerűségével a panaszok száma is megnőtt, ezért tartotta indokoltnak a hatóság a kuponokat értékesítő internetes oldalak célirányos ellenőrzését. A jelentős kedvezmények, és az internetes vásárlással járó kényelem mellett kockázatot is jelent az online vásárlás, mert a felek nincsenek személyesen jelen a szerződéskötéskor, ráadásul sokan nem tudják, hogy a termékeket a kuponos oldalak csak közvetítik, és nem értékesítik - hívta fel a figyelmet az NFH.

A panaszkezelés módja miatt 9 honlapnál, a vitarendezési mechanizmusokkal kapcsolatban 14 honlapnál, a békéltető testülethez fordulás lehetőségével kapcsolatosan 15 honlapnál, a kellékszavatossági és termékszavatossági jogokkal kapcsolatosan 11 honlapnál találtak hiányosságokat.

A kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás, felmondás joga, ha a kupont még nem váltotta be. A jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a figyelmet arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.

Az NFH közleményében hozzátette, hogy a fogyasztói beadványok jellemzően nem a kupont rendelkezésre bocsátó szolgáltatóval szemben érkeztek, hanem a tényleges termékértékesítést végző, vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás eljárását kifogásolták. Érdemes a nagyobb kupongyűjtő cégeket választani, amelyek szigorúbban szűrik partnereiket, és többen garanciát vállalnak arra az esetre is, ha a termék vagy szolgáltatás nem felelne meg a vevő elvárásainak - hangsúlyozta a fogyasztóvédelmi hatóság.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.