Ötvenmilliós bírság a Providentnek
Az akciók keretében a Provident azt ígérte, hogy azoknak az ügyfeleinek, akik a teljes futamidő alatt hetente pontos összegben fizetnek, a kölcsönszerződés végén visszafizet egy- vagy kétheti, illetve egyéb összegű törlesztőrészletet. A tájékoztatások zöméből azonban kimaradt az a fontos körülmény, miszerint abban az esetben, ha a fogyasztók a kölcsön futamideje alatt élnek a teljes vagy részleges előtörlesztés lehetőségével, nem kaphatják vissza a meghirdetett törlesztőrészletet.
A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosbító tényezőként értékelte többek között azt, hogy több mint két évet átfogó (bár nem teljesen folyamatos), többféle kommunikációs eszközt is magába foglaló kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a vállalkozás a 13 vizsgált akció révén.
A GVH eddig egyetlen alkalommal sem szabott ki bírságot a Providentre, és meggyőződésünk, hogy a vállalat – ahogy korábban is mindig – szabályszerűen, a törvényi kötelezettségeknek és a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelően járt el – írja lapunkhoz eljuttatott közleményében a Provident.
"Álláspontunk szerint ügyfeleink egyértelmű és teljes körű tájékoztatást kaptak a GVH által vizsgált promóció részleteivel kapcsolatban, mellyel célunk éppen az volt, hogy ezekben az akciókban a szerződésüket maradéktalanul teljesítő, pontosan fizető ügyfeleket ismerjük el. Mindez egyébiránt szerződésben foglalt alapkötelezettsége is ügyfeleinknek. A Provident a hosszú vizsgálat során természetesen mindvégig teljes mértékben együttműködött a hatósággal, következetesen képviselve álláspontját a fogyasztóvédelmi elvárásoknak megfelelő kommunikációt illetően. A GVH döntését vitatjuk és a bírság mértékét méltánytalannak ítéljük, ezért a fentiek alapján, megvizsgáljuk a jogorvoslat lehetőségét a GVH határozatával szemben" – áll a hiteles cég közleményében.