OTP Bank Romania megtartja nyereségességét

Bár a szektorátlag romlik, ennek ellenére az OTP Bank Románia megtartja nyereségességét, miután portfolió-minősége jobb az átlagosnál.

A romániai  bankszektorban az OTP Bank Romania portfólió-minősége az átlagosnál  jobb, de maga a bankszektori átlag romlik, ettől függetlenül a  pénzintézet az idén mindenképpen megtartja nyereségességét, és emeli  szolgáltatásainak színvonalát - mondta Bukarestben Diósi László vezérigazgató. Emlékeztetett arra, hogy négy évvel ezelőtt, amikor itt kezdett dolgozni, Romániában elképesztően jó volt a hitelminőség, rendkívül alacsony volt a céltartalékképzés szintje, az ügyfelek megbízhatóan fizettek. Az elmúlt években azonban romlani kezdett a helyzet, tavaly "bezuhantak" a portfóliók, egyre rosszabb lett a bankszektori hitelállomány minősége - fejtette ki a vezérigazgató.

- Éppen ezért az OTP Bank Romaniának is számítania kell  nehézségekre - mondta Diósi, emlékeztetve ugyanakkor, hogy tavaly - a harmadik negyedévi eredmény szerint - már profitot produkált a vállalat. - A  romániai bankszektorban jobb a portfólió-minőségünk az átlagnál, de az a gond, hogy maga a bankszektori átlag romlik. Ettől függetlenül ebben az évben mindenképpen megtartjuk nyereségességünket - szögezte le. A bank tisztában van azzal, hogy a hitelportfóliók tovább fognak romlani, fölkészült arra is, hogy segítse az adósokat. Eddig minden évben körülbelül 60-80 százalékkal bővült a pénzintézet, "nagy rohanás" volt, de most, mivel kisebb lesz a hitelezés mértéke, legfeljebb 10-20 százalékos lesz a növekedés.

Ilyen körülmények között két lehetőség kínálkozik egy bank számára: vagy a minőség emelésével hódít el másoktól ügyfeleket, vagy pedig leépíti a felesleges kapacitásokat. A Ziarul Financiar üzleti-pénzügyi napilap, amely ugyancsak megszólaltatta a vezérigazgatót, emlékeztetett arra, hogy a bank 5 százalékos létszámcsökkentést hajtott végre.
Diósi László hangsúlyozta: az OTP Bank Romania elsősorban a szolgáltatások tárházát igyekszik bővíteni, azok minőségét akarja emelni. Az OTP Direkt internetes szolgáltatás például az ügyfelek visszajelzései alapján a legjobbnak bizonyult Romániában. A vállalat nagyon jó színvonalúra fejlesztette betéti termékeit, a korábbiaknál sokkal több betétet kínálnak nagyobb választékkal, "áthozták" a magyarországi befektetési alapokat is.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.