Magyarkodásért ötmilliós bírság a Penny-nek
Ötmillió forintra bírságolta a Penny Marketet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért a diszkontlánc magyar áruként reklámozta néhány termékét. A GVH határozata szerint többek között a Danone Fantasia meggyes joghurtja, a Boci csokoládé, a kacsamájas Taste it! pástétom, a Parkadia UHT-tej, a Vitala tejszínes habspray esetében a cég megtévesztő módon állította reklámjaiban, hogy magyar termékekről van szó.
Bár a termékmegjelölésekről jelenleg is van egy hatályos rendelet (amit a kormány az Európai Unió kifejezett tiltakozása ellenére fogadott el, illetve amit Brüsszel jelenleg is vizsgál), ám a GVH a döntésben saját jogértelmezésére támaszkodott. A GVH szerint a közvélemény által magyarnak vagy hazainak tekinthető a termék, ha az magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével Magyarországon álították elő.
Korábban a GVH több kereskedelmi láncot, így az Auchant, a CBA egyik regionális cégét is eljárás alá vonta hasonló ügyekben. A versenytörvény szerint az elmarasztalt vállalkozásnak harminc napja van a bírság befizetésére.