Magyarkodásért ötmilliós bírság a Penny-nek

A versenyhivatal ötmillió forintra bírságolta a Penny Marketet, mert alaptalanul reklámozta magyarként egyes termékeit. A GVH szerint egyebek mellett a Danone joghurt és a Boci csoki nem magyar.

Ötmillió forintra bírságolta a Penny Marketet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért a diszkontlánc magyar áruként reklámozta néhány termékét. A GVH határozata szerint többek között a Danone Fantasia meggyes joghurtja, a Boci csokoládé, a kacsamájas Taste it! pástétom, a Parkadia UHT-tej, a Vitala tejszínes habspray esetében a cég megtévesztő módon állította reklámjaiban, hogy magyar termékekről van szó.

Bár a termékmegjelölésekről jelenleg is van egy hatályos rendelet (amit a kormány az Európai Unió kifejezett tiltakozása ellenére fogadott el, illetve amit Brüsszel jelenleg is vizsgál), ám a GVH a döntésben saját jogértelmezésére támaszkodott. A GVH szerint a közvélemény által magyarnak vagy hazainak tekinthető a termék, ha az magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével Magyarországon álították elő.

Korábban a GVH több kereskedelmi láncot, így az Auchant, a CBA egyik regionális cégét is eljárás alá vonta hasonló ügyekben. A versenytörvény szerint az elmarasztalt vállalkozásnak harminc napja van a bírság befizetésére.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.