Ötmilliós bírság a "nullaforintos" bankszámlavezetési díjért
Az FJSZ közleményében kifejtik: a civil szervezet azért tett bejelentést, mivel a bank kampánya a fogyasztók széles köréhez jutott el és alkalmas volt arra, hogy a fogyasztók a Citibank nulla forintos bankszámláját keressék, miközben a hirdetésekben nem észlelhető, apró betűs feltételek csak egy szűk, átlagon felüli körnek teszik elérhetővé a terméket.
Hangsúlyozzák: gyanújukat a hatóság vizsgálata igazolta, ugyanis a Citibank - különösen televíziós hirdetéseiben - valóban nem észlelhetően közölte a nulla forintba kerülő bankszámla feltételeit, vagyis azt, hogy az ügyfélnek 3 millió forintos egyenleggel kell rendelkeznie a számlán, vagy havonta legalább 150 ezer forintos bejövő átutalása legyen.
A GVH sajtóosztálya megerősítette a bírság tényét, ugyanakkor részletes tájékoztatást csak az írásbeli határozat elkészülte utánra ígért.