Ötezer áldozata lehet a leépítésnek a ThyssenKruppnál
A ThyssenKrupp, a legnagyobb német acélipari konszern radikális szerkezetváltása során várhatóan ötezer munkahelyet számol fel - közölte egy német fémipari szakszervezeti vezető a Die Zeit című hetilappal. Az IG Metall szakszervezetnek május 13-ig kell kidolgoznia a maga elképzeléseit a vállalatóriás átalakítására. Várhatóan összevonásokra kerül sor, az öt fő részlegből kettő lesz, esetleg egyedüliként működik tovább, és az acélipari részleget mindenképp karcsúsítják. Emellett bér- és prémiumcsökkentésre is sor kerülne.
A német sajtóban korábban is jelentek meg hírek a leépítésekről: márciusban 3 ezres létszámcsökkentésről írt a Financial Times Deutschland (FTD). Akkori értesülésük szerint az összlétszám mintegy 1,5 százalékát érintő elbocsátást az acél-, az autóipari beszállítói és a hajóipari szektorban hajtják végre, ezen belül 2 ezer állást az acélipari részlegeknél számolnak fel. A hajóipari szektorban ezer munkahely, az autóipari beszállítóknál több száz állás szűnik meg. Az irányításban is több száz munkahelyet építenek le. A létszámleépítést a visszaeső kereslet miatt kénytelenek végrehajtani.
A ThyssenKrupp összesen 200 ezer embert foglalkoztat, az átalakítások révén évi 500 millió eurót takarítanának meg. A FTD akkori értesülése szerint a nemesacélgyártó részleget a csoport a finn Outokumpu céggel meglévő vegyesvállalatba csoportosítja át. A ThyssenKrupp akkoriban közölte azt is, hogy az idén veszteségre számít döntően az autó-és a hajóipari megrendelők igényeinek visszaesése miatt.
Az IG Metall áprilisban jelezte, hogy minden átalakítási elképzelésnek ellen fog állni, ugyanakkor a dolgozók azzal vádolják a szakszervezetet, hogy csupán szóban ellenkezik a vállalatvezetés elképzeléseivel, miközben egyért azzal, hogy a nemzetközi acélipari válság miatt drasztikus lépésekre van szükség, elkerülhetetlen munkahelyek felszámolása és a szociális juttatások megnyirbálása. Egyes értesülések szerint a vezetés egy 7 ezres létszámcsökkenést is elképzelhetőnek tart. A világ jelentős acélgyártóinál a termelés az idei első negyedévben a tavalyi 40-50 százaléka csupán.