Öt kérője van a Saabnak
Heteken belül nyilvánosságra hozzák, ki az új tulajdonos - nyilatkozta a Saab vezérigazgatója, Jan-Ake Jonsson a genfi autószalonon.
A jelenleg még General Motors konszern keretin belül működő svéd autógyár is szenved a válságtól, és anyacégétől nem remélhet segítséget. 2008-ban Trolhattenben 75 ezer Saab márkájú és háromezer Cadillac jelvényes autó készült, ez 34 százalékkal kevesebb, mint 2007-ben. A tavalyi veszteség 340 millió dollár volt.
A General Motors 1990-ben 700 millió dollárért vette meg a Saab ötven százalékát, majd 2000-ben 125 millió dollárt fizetett a másik feléért.
A korábbi hírek szerint a legnagyobb önálló kínai autógyártó, a Chery Automobile mellett a Geely Automobile, a Dongfeng Motor, a Beijing Automotive és a Shanghai Automotive konszern is érdeklődik a Saab iránt. A vásárlással nemcsak patinás márkát vennének, de kedvező áron jutnának európai gyártóbázishoz és értékesítési hálózathoz.
A Shanghai Automotive a Fordhoz tartozó Volvót már korábban meg akarta szerezni. A GM és a Ford költségcsökkentési programjának része a svéd autómárkák eladása.
Genfben két teljesen új modellt, a 9-5-öst és a 9-4-est mutattak be, ezeket a General Motors-szal közösen fejlesztették, és a korábbi tervek szerint az Egyesült Államokban is gyártották volna