Öt kérője van a Saabnak

Hamarosan kiderül, ki lesz a Saab új tulajdonosa. A hírek szerint a legnagyobb önálló kínai autógyártó, a Chery Automobile mellett a Geely Automobile, a Dongfeng Motor, a Beijing Automotive és Shanghai Automotive konszern is érdeklődik a tavaly 340 millió dollár veszteséget termelő autógyár iránt.

Heteken belül nyilvánosságra hozzák, ki az új tulajdonos - nyilatkozta a Saab vezérigazgatója, Jan-Ake Jonsson a genfi autószalonon.

A jelenleg még General Motors konszern keretin belül működő svéd autógyár is szenved a válságtól, és anyacégétől nem remélhet segítséget. 2008-ban Trolhattenben 75 ezer Saab márkájú és háromezer Cadillac jelvényes autó készült, ez 34 százalékkal kevesebb, mint 2007-ben. A tavalyi veszteség 340 millió dollár volt.

A General Motors 1990-ben 700 millió dollárért vette meg a Saab ötven százalékát, majd 2000-ben 125 millió dollárt fizetett a másik feléért.

A korábbi hírek szerint a legnagyobb önálló kínai autógyártó, a Chery Automobile mellett a Geely Automobile, a Dongfeng Motor, a Beijing Automotive és a Shanghai Automotive konszern is érdeklődik a Saab iránt. A vásárlással nemcsak patinás márkát vennének, de kedvező áron jutnának európai gyártóbázishoz és értékesítési hálózathoz.

A Shanghai Automotive a Fordhoz tartozó Volvót már korábban meg akarta szerezni.  A GM és a Ford költségcsökkentési programjának része a svéd autómárkák eladása.

Genfben két teljesen új modellt, a 9-5-öst és a 9-4-est mutattak be, ezeket a General Motors-szal közösen fejlesztették, és a korábbi tervek szerint az Egyesült Államokban is gyártották volna

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.