Ősztől repülhetünk Emiratesszel

Naponta üzemelő járatot indít Budapestről a világ negyedik legnagyobb társasága. Az első gép ősszel repül.

A világ negyedik legnagyobb, 224 repülőgépet üzemeltető légitársasága, az Emirates Airline naponta közlekedő menetrend szerinti járatot indít Budapest és Dubai központja között. Az október 27-én startoló légi összeköttetés révén rövid átszállási idők mellett érhető el a légitársaság gépeivel Ázsia legtöbb fontos városa és népszerű üdülőhelye, a Közel-kelet és Ausztrália több városa, de akár Rio de Janeiro és Buenos Aires is.

A járatot az első pillanattól nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemelteti a társaság. A járat indulása jelentősen növeli a Budapestről elérhető férőhelyek számát, havi 3800-zal, így komoly versenyt teremt szinte minden Budapestre repülő légitársaságnak – mindez azonban nem feltétlenül jelent majd árcsökkenést, hiszen az Emirates egy prémiumszolgáltatást nyújtó légitársaság, amely nem épp a legolcsóbb áron adja a jegyeit. Igaz, nem is drágán: jelenleg napi két járatuk van Bécsből, azokra versenyképes árú jegyeket kaphat az utazó, ha figyeli a promóciókat.

Az Emirates Airbus A330-asa így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubai között. A Malév csődje óta ez az első nagy távolságra közlekedő, hagyományos légitársaság által üzemeltetett járat, amely nagy repülőgéppel kezdi meg üzemelését – igaz, mással nem is kezdhetné, hiszen az Emirates flottájában nincsenek keskeny törzsű, egyfolyosós repülőgépek.

A járat indítását megelőzte, hogy a légitársaság bejelentette: Budapesten nyitja meg globális szolgáltatóközpontját, 300 embernek adva munkát. A légitársaságnál 140 magyar dolgozik ma is, köztük 114 utaskísérő és nyolc pilóta – köztükBártfai Krisztián olimpiai bronzérmes kenus.

– Keményen dolgoztunk velük az elmúlt öt évben azon, hogy a gyorsan növekvő forgalmú hálózatukba Budapestet is vegyék fel, és nincs kétségem afelől, hogy az új, napi rendszerességgel közlekedő járat nagyon népszerű lesz – mondtaJost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

A most bejelentett járat minden irányban 12 tonna áruszállítási kapacitást is jelent majd, s ez komoly lehetőség a különleges minőségű, de romlandó élelmiszert forgalmazó magyar agrárcégeknek arra, hogy eljuttassák portékáikat Dubaiba.

Az Emirates dubai járata konkurenciája lesz a Wizz Air szolgáltatásának, amely a Dubai World Central repülőtérre közlekedik.

Nagyobb lesz a verseny azonban az ötcsillagos minősítéssel rendelkező Qatar Airwaysszel, amely már jó ideje és naponta közlekedik Dohába, ahonnan hasonló úti célokra utazhat tovább a budapesti utazó. A Qatar több átszállási lehetőséget kínál a közel-keleti régióban, mert ők használnak keskeny törzsű gépeket, amelyekkel a kisebb forgalmú, vagy nehezebben megközelíthető repterekre is megéri repülni. A Qatar és az Emirates egyébként fej fej mellett halad a célállomások számának növelésé ben, jelenleg a Qatar 144-gyel vezet, az Emiratesnek 143 járata van.

De komoly konkurenciája lesz a Turkish Airlinesnak is, a légitársaságnak, amely a legtöbb célállomásra repül: összesen 257 várost szolgál ki Isztambulból. Budapestről ráadásul kitűnő menetrend mellett: napi három géppel repülnek isztambuli átszállóközpontjukba. Ami a versenyt és a reptereket illeti: a dubai reptéren az Emirates által használt terminál még a turistaosztályon utazóknak is kényelmi szolgáltatások sokaságát kínálja, hasonlóan a Qatar Airwayshez, amelyik májusban nyitotta meg a Hamad Internationalt, a vadonatúj átszállóközpontját Dohában.

Az Emirates fedélzetén olyan szolgáltatások várják az utasokat, mint például az ülések közötti üzenetküldési lehetőség, széles választék mozifilmekből és tévéműsorokból, s egyes gépeken a wifi is. A turistaosztályon harminc, a business osztályon negyvenkilós lehet a feladott poggyász. A már cius 31-ével zárult üzleti évben az Emirates 22,5 milliárd dollár árbevételt ért el, nyeresége 887 millió dollár volt.

Brutális növekedés a törököknél

A Turkish Airlines az első fél évben 16,8 százalékkal több, 26,2 millió utast szállított, mint egy évvel korábban.

A cég a repülők töltöttségét 79 százalékra növelte, business utasainak száma 14 százalékkal emelkedett, gépeinek száma 257-re nőtt a korábbi 223-ról.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.