Oszkó a Malévtól távol tartva magát segítette a Wizz Airt
Oszkó Pétert az MTI azzal kapcsolatban kereste meg, hogy kedden a Ryanair vezérigazgató-helyettese, Michael Cawley budapesti sajtótájékoztatóján közölte, a volt pénzügyminiszter nemcsak igazgatósági tag, hanem tulajdonos is az ír légitársaság versenytársában, a Wizz Airben. Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos szerint pedig a volt pénzügyminiszter a Malév visszaállamosításakor olyan bennfentes információkhoz jutott, amelyeket később "hasznosítani tudott" a Wizz Airben mint igazgatósági tag.
A külföldön tartózkodó Oszkó Péter reagálásként a legutóbbi blogbejegyzésére hívta fel a figyelmet, jelezve: abban már mindent elmondott, amit akart. "Az utóbbi napokban azt hiszem, mindent elsodortak a légitársaságok sorsával kapcsolatos pengeváltások, s látva mindezek fogadtatását, nincs kétségem afelől, hogy még rengetegszer el kell majd ismételnem, miszerint nem hogy bármi közöm lenne a Malév összeomlásához, de 2010-ben éppen hogy én mentettem meg a nemzeti légitársaságot és a Fidesszel is egyezetve igyekeztem a túlélési tervét is előkészíteni" - írja a volt pénzügyminiszter.
Hozzáteszi: "Ehhez viszont semmi köze a Wizz Air igazgatóságában jó egy évvel később vállat igazgatósági tagságomnak, ahol a Malévtól távol tartva magam és attól teljesen függetlenül igyekeztem egy hazai kötődésű, de már nemzetközi cég sikereit tovább segíteni. De az elkövetkező napokban ezek a mondatok már inkább unalmasnak hangozhatnak, az ezzel kapcsolatos vitatkozás immár az ügyvédek dolga".
A Wizz Air közleményt adott ki, amelyben a holding tulajdonosi struktúrájával kapcsolatosan annyit közölt, hogy a társaság részvényeinek 96 százalékát EU-állampolgárok birtokolják. Az elszámoltatási kormánybiztos a sajtótájékoztatóján azt mondta: tudni szeretné egyebek mellett azt, hogy Oszkó Péternek van-e tulajdonrésze a Wizz Air légitársaságban, és miért nem hozta nyilvánosságra - ami a napokban derült ki -, hogy 2011 áprilisa óta a Malév konkurensének, a Wizz Airnek az igazgatósági tagja.
Választ vár arra is, létezett-e olyan forgatókönyv a magyar légitársaság visszaállamosításakor, amely arra vonatkozott, hogy az államosítás sikertelensége esetén a Wizz Air milyen szinten akarja átvenni a Malév szerepét.