Őszi kezdés Kelenföld és Tárnok között vasúton

Szeptembertől késésekre is számíthatnak a Budapest-Kelenföld-Tárnok vasútvonalon utazók: megkezdődik ugyanis a vasúti vonalszakasz átépítése.

A Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti korszerűsítési munkálatok jelenleg a Tárnok és Székesfehérvár közötti pályaszakaszon folynak, de hamarosan megkezdőnek a Budapest–Kelenföld–Tárnok szakaszon is. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megkötötte a kivitelezői szerződést erre a szakaszra is, valamint eredményt hirdettek a biztosító berendezés teljes szakaszon való kiépítésére kiírt pályázaton.

A Transzeurópai Közlekedési Hálózatok V. folyosójának részét képező Budapest–Székesfehérvár vasútvonalszakasz állapota a karbantartás 1980-as évek eleje óta tartó hiánya és a nagy forgalom miatt rendkívül rossz, így jelentős hosszon 40-60-80 km/órás korlátozás van érvényben.

A most folyó korszerűsítés során a tervek szerint átépítik és alkalmassá teszik az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre a meglévő pályát Kelenföld és Tárnok, illetve Tárnok és Székesfehérvár között, valamint a kor követelményeinek megfelelő, új biztosítóberendezési és távközlési rendszert telepítenek a Kelenföld–Székesfehérvár szakaszon. A biztosító berendezés kiépítésére vonatkozó tenderen eredményt hirdettek, eszerint a 2. Siemens Székesfehérvár Konzorcium végzett az első helyen. A konzorciumot a budapesti székhelyű Siemens Zrt. vezeti, a konzorcium tagja a zürichi bejegyzésű Siemens Schweiz AG.

Másik finanszírozási forrásból telepítik az új biztosítóberendezés kiegészítéseként az Európai Unió interoperabilitási elvárásainak megfelelő ETCS 2 vonatbefolyásoló biztonsági rendszert. Ugyancsak része a tervezett munkálatoknak Kelenföld állomás részbeni felújítása.

Kivitelezési munkálatok jelenleg a Tárnok–Székesfehérvár szakaszon folynak. A 2009 márciusában megkezdett felújítás a tervek szerint 2012. december végére fejeződik be. A vonalszakaszon felújítják a pályát és az alépítményt, valamint a felsővezetéket. A kijelölt állomásokon biztosítják a 750 méter hasznos vágányhosszt.

A felújítás keretében elvégzik az állomások felújítását, ezen belül akadálymentesítését, továbbá aluljárókat és széles peronokat építenek ki. A Tárnok–Székesfehérvár szakasz kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium, amelynek vezetője a Szentesi Vasútépítő Kft., tagjai pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.

Hamarosan megkezdődnek a kivitelezési munkálatok, a Budapest-Kelenföld-Tárnok vasútvonalon is. A kivitelezői közbeszerzési pályázat lezárult és eredményeképpen a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. áprilisban aláírta a kivitelezői szerződéseket a Doprastav a.s., a Subterra a.s. és az EuroAszfalt Építő Kft. alkotta DSE konzorciummal.

A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege valamivel több mint bruttó 134 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.