Összevonják az állami marketingcégeket

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vizsgálja az Agrármarketing Centrum, az ITD Hungary Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. összevonásának lehetőségét.

 Az intzézmények tervezett összevonásáról a mai Magyar Nemzet írt. A három intézményt a nemzetgazdaság különböző fontos területein - az agrárgazdaság, a gazdaságfejlesztés és az idegen forgalom területén - azért hozták létre, hogy az adott területen szervezett módon segítsék a magyar áruk és szolgáltatások hatékony piacra jutását bel- és külföldön.

Magyarország, nyugat-európai mintákat alapul véve a kelet-európai országok közül elsőként, 1996-ban hozta létre saját közösségi agrármarketing szervezetét, az FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Közhasznú Társaságot (AMC).

Az AMC feladata többek között, hogy a közösségi marketing elemeinek alkalmazásával a magyar agrártermékek bel- és külpiaci értékesítésének támogatása. Továbbá a magyar élelmiszergazdaságban a korszerű kereskedelmi módszereket elterjessze, erősítse a marketingszemlélet, és növelje a magyar áruk exportképességét. Az MTI korábbi adatai szerint az AMC idei költségvetése egymilliárd forint, szemben a tavalyi 1,2 milliárd forinttal.

A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség, az ITD Hungary Zrt. alapvető feladata - a külföldi közvetlen tőkebefektetések előmozdítása mellett - a magyar vállalkozások külpiaci tevékenységének segítése.
Az ügynökség az idén 6,341 milliárd forintból gazdálkodhat - az MTI korábbi információi szerint. Ebből a költségvetési támogatás 1,897 milliárd, uniós pályázatokból 2,776 milliárd forint jut az idei évre, az ITD saját árbevétele pedig 1,668 milliárd forint.

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. tevékenységének célja, hogy hozzájáruljon a magyar turisztikai kínálat piacra viteléhez, és így elősegítse az ország belföldi és nemzetközi turizmusból származó bevételek növelését. A Magyar Turizmus Zrt. - az MTI megkeresésére közölt legfrissebb adatai szerint - költségvetése 2009-ben nettó 4,6 milliárd forint volt, míg az idén bruttó 5,69 milliárd forint, mert az ágazat nem igényelheti vissza az áfát. Így, ha igaz az új szervezet működésére sajtóértesülések szerint előirányzott 7 milliárd forintos nagyságrendű összeg, akkor várhatóan kevesebb pénzből gazdálkodhat majd, mint három jogelődje együttesen, amely meghaladja a 10 milliárd forintot.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.