Összevonja a MÁV-ot és a Volánt a kormány?
Az összevonásra vonatkozó terv egyébként már 2010-es választásokat követően megszületett, a Széll Kálmán-terv bejelentésekor már tényként közölték, hogy 2011 elején megalakul a nemzeti közlekedési holding. Ezt követően részleteket is ismertettek az elképzelésből: a MÁV Start és a 19 helyi Volán-társaság összeolvasztásával akartak egységes közlekedési céget létrehozni, amellyel - létszámcsökkentést követően - jelentős megtakarítást lehet elérni.
A tervezés során felmerült a BKV és az akkor még állami kézben levő Malév bevonása is. A hírek szerint az OTP egykori vezérigazgató-helyettese, Lantos Csaba vezette volna a holdingot, ám Fellegi Tamás fejlesztési miniszter törekvései ellenére nem született kormányhatározat az ügyben. Lantos elképzelései között szerepelt az egyéni közlekedés megdrágítása, hogy a közösségi közlekedés felé tereljék az utazókat.
Ilyen lépés lett volna az autóval munkába járók munkáltatói támogatásának megszüntetése, cserébe adómentesen lehetett volna bérleteket adni a dolgozóknak. A közösségi közlekedés tarifacsökkentéséből, alacsonyabb áfakörbe sorolásából sem lett semmi, ám a szintén e terv részét képező elektronikus útdíjat tavaly bevezette a kormány.