Összeszerelték az első limuzinokat a győri Audinál
Soha ennyi motor nem készült még a német konszern győri leányvállalatánál, az idén több mint 1 millió 900 ezer főegységet szereltek össze a kisalföldi megyeszékhelyen. Tizennégy új motorral egészítették ki a korábbi választékot – jelentette be évzáró sajtóbeszélgetésén Thomas Faustmann ügyvezető igazgató.
Elmondása szerint az a tendencia, hogy kisebb lökettérfogatú motorokra van igény, ezt az Audi különböző új műszaki megoldásokkal a főegység teljesítményének csökkenése nélkül akarja kielégíteni. Győrött gyártanak már kicsi, 1,2 literes, négyhengeres benzinmotorokat is. A nagy V8-asokra is van azonban kereslet, múlt héten szerelték össze belőlük a félmilliomodikat: ez egy 520 lóerős benzines motor volt.
Járműből ugyanannyit építettek Győrött, mint tavaly. Érdekességként említette az ügyvezető, hogy a négyajtós RS3-as sportmodellből eredetileg csak 2500-at terveztek, de 5500-ra volt kereslet.
Az ügyvezető bejelentette: a jövő év közepén avatják fel az új jármű-, valamint karosszériát is készítő szerszámgyárat, a beruházás 76 százalékát magyar építő cégekre bízták. 2013-ban itt kezdik el gyártani a konszern vadonatúj modelljét, az A3-as limuzint, melynek alkatrészeit hétszáz beszállítótól szerzik be. Ehhez kapcsolódva az ügyvezető megjegyezte: az idén a Volkswagen konszern – melyhez az Audi is tartozik – magyarországi beszállítóinak a részaránya 28 százalékkal nőtt.
Az idén 1500 új munkatársat vett fel az Audi, a munkahelyek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy ezekre összesen 42 ezren pályáztak.
Thomas Faustmann arról is beszélt, hogy nem volt idejük megvárni, míg más korszerűsíti és bővíti a Győr-Pér repteret, ezért az Audi jelentős anyagi részvételével modern műszeres leszállító rendszert helyeznek üzembe, a kifutópályát pedig meghosszabbítják.
Ehhez kapcsolódóan kérdezte meg győri tudósítónk, hogy az eredetileg Vas megyébe szánt, s végül a pápai NATO-reptéren megvalósuló logisztikai központot tudják-e majd használni. Az ügyvezető úgy válaszolt: valószínűleg nem, vagy csak rendkívüli esetekben. Árut, alkatrészt ugyanis repülővel nem szállítanak, mert az nagyon költséges, sőt most már a vasút is drága a közúthoz képest. A péri reptérre azért van szükségük, hogy fogadni s indítani tudják a menetrend szerint közlekedő személyszállító járatokat, melyek szakembereket hoznak és visznek a németországi anyaközpont, Ingolstadt, valamint Győr között.
A lehető legjobban kell gazdálkodni a jó szakemberek munkaidejével – tette hozzá Thomas Faustmann.