Összeállt a Balatoni Kör
Az összefogást azzal a céllal hozták létre, hogy régiós szinten érdekvédelmet szervezzenek: a helyi borokat, ételeket és alapanyagokat akarják előtérbe állítani. A hagyományos tömegturizmushoz képest magasabb szintre kívánják emelni a gasztronómiát. A szándék szerint ez több lenne egyszerű vendéglátásnál.
A szerveződéssel a balatoni régióhoz tartozó hat borvidék és három megye között húzódó adminisztratív megosztottságot is szeretnék csökkenteni. Például tudatosan egységes arculatot építenének egységes logó alatt. (A tervek szerint a márkavédjegyre szóló pályázat május elsején zárul.) Azzal, hogy a helyi, környékbeli termékekre teszik a hangsúlyt, a munkahelyteremtésben is szerepet akarnak vállalni a szervezet tagjai – mondta Kardos Gábor. A Balaton Kör régiós gondolkodásának egyik fontos eleme lesz a Balaton borának a megteremtése is. Ennek fajtája vélhetően olaszrizling lesz.
– Nagyon adja magát, hiszen ez a környék egyik legjellemzőbb szőlője – tette hozzá. Ezenfelül a világ nagy borvidékein bevált módszerhez hasonlóan szeretnének elindítani Borpart címmel egy rendezvénysorozatot. Ebben a programhoz csatlakozók nem egy-egy előre kiválasztott helyen gyülekeznének, fesztiválbódékból árusítva a termékeiket, hanem amolyan „Kóstold körbe a Balatont!” felkiáltással mindenki azon a környéken és helyen tenne hozzá a „rendezvénysorozathoz”, ahol a tevékenységét amúgy is végzi.
Kardos Gábor kifejtette: a népszerűsítő kampányukat egyelőre saját maguk finanszírozzák – hagyományos és elektronikus felületeken –, bár idővel pályázati pénzeket is szeretnének bevonni, ám nem az volt a cél, hogy ilyen forrásokhoz hozzájussanak. A balatoni régióra igyekeznek még inkább ráirányítani a figyelmet, s azt szeretnék elérni, hogy a szezon előbb-utóbb négy évszakossá váljon.