Őrült roham az internetes áruházakban

Másfél milliárd dollár értékű megrendelést adhattak fel az interneten az amerikaiak a hét első napján, a Cyber Monday-n. Ez történelmi rekord, igaz, szavatossága az online vásárlási lehetőségek gyors bővülésével biztosan nem lesz több egy évnél.

Alaposan belelendültek az amerikaiak: a hálaadás napját, azaz a múlt csürtörtököt követő Fekete Pénteken és a hétvégén az áruházakat rohamozták meg, s hagytak ott több pénzt, mint egy évvel ezelőtt, majd hétfőn a fáradalmakat kipihenve az internetes áruházak kínálatában néztek szét.

És klikkeltek is szorgalmasan: 25,6 százalékkal nagyobb értékben, összesen csaknem másfél milliárd dollárért adtak fel több megrendelést, mint egy évvel ezelőtt. A comScore piackutató cég előzetes felmérésében még csupán húszszázalékos pluszköltést feltételezett. A pontos dolláradatot még nem ismertették.

Érdekesség, hogy a slágercikknek számító mobilkészülékekből és táblagépekből csupán 10,9 százalékkal nőttek az eladások. A Fekete Péntek online forgalma most először haladta meg az egymilliárd dollárt, a pontos adat: 1,042 milliárd volt.

Az online boltok forgalomélénkítési céllal brutális akciókkal is előszeretettel élnek, így például az Amazon.com a Cyber Monday-n a 140 centiméter képátlójú, amúgy ezer dollárba kerülő Panasonic Vieira lapostévét 60 százalékkal olcsóbban „vesztegette”. A Kmart lánc a női vásárlókat vette célba 75 százalékkal olcsóbban kinált gyémánt fülbevalóival.

A Cyber Monday elnevezés egyébként 2005 óta él, akkor tűnt fel egy vásárlási szokásokat feltérképező civilszervezetnek, hogy a hálaadást követő hétfőn kiemelkedően sokan bolyonganak és vásárolnak az internetes áruházakban. Az internet egyébként is évről évre nagyobb szeletet hasít ki a karácsonyi költségeket szimbolizáló tortából. Az internetes vásárlás előnyeit – nincs sorbanállás, és a bolt mindig nyitva van – a mobil eszközök, okostelefonok elterjedésével egyre több amerikai élvezi.

A karácsonyi szezon kiemelkedően fontos az amerikai kiskereskedelem számára, vannak boltok, amelyek éves forgalmuk 40 százalékát bonyolítják le ebben a két hónapban. A comScore adatai szerint eddig 13,7 milliárd dolláros internetes rendelést adtak fel az amerikaiak, s összességében az online eladások a teljes kiskereskedelmi forgalom több mint tíz százalékát adják majd a mostani ajándékvásárlási szezonban.

A Nemzeti Kereskedelmi Szövetség várakozásai szerint a tavalyit 4,1 százalékkal felülmúló, 586,1 milliérd dolláros forgalom jellemzi majd az idei szezont.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.