Orosz tőkét is hozna az Opelba a Magna

Részben orosz tulajdonba kerülhet az Opel. A kanadai-osztrák üzletember, Frank Stronach autóipari beszállító cége, a Magna ugyanis orosz partnerekkel – a GAZ autógyárral, valamint a Szberbank pénzintézettel összefogva – szállna be a rogyadozó General Motors német leányvállalatába.

Részben orosz tulajdonba kerülhet az Opel. A kanadai-osztrák üzletember, Frank Stronach autóipari beszállító cége, a Magna ugyanis orosz partnerekkel – a GAZ autógyárral, valamint a Szberbank pénzintézettel összefogva – szállna be a rogyadozó General Motors német leányvállalatába.

Mint az Opel-ügyekben általában jól értesült düsseldorfi lap, a Rheinische Post írta, a Magna és az oroszok ötmilliárd eurót tennének le az asztalra az Opel több mint ötven százalékos tu-lajdonrészéért. A világszerte 80 ezer embert foglalkoztató és mintegy húsz milliárd dolláros árbevételt elkönyvelő Magna a tervek szerint a körbe zárt villámos márkában 19,1, a GAZ-Szberbank kettős viszont 31 százalékhoz jut-na.

A „beszállási tervet” Stronach bizalmasa és a Magna európai fő-nöke, Siegfried Wolf ismertette Karl-Theodor zu Guttenberg német gazdasági miniszterrel. A Magna és orosz partnerei azt ígérik, hogy megtartanák mind a négy németországi Opel-üzemet – írta a Rheinische Post. A lap úgy tudja, hogy a General Motors (GM) mindössze negyven százalékot tar-tana meg magának az Opelban, a fennmaradó alig tíz százalékon a márkakereskedők és az alkalmazottak „osztoznának” Fritz Henderson GM-főnök a detroiti konszern legújabb szanálási terve bemutatásakor azt mondta, hogy teljesen nem fordítanak hátat Európának, az Opelban beérnék kisebbségi tulajdonnal is. Minden-esetre Henderson gyors megoldást akar, május végéig szeretné tető alá hozni az üzletet.

Zu Guttenberg úgy nyilatkozott, hogy még semmi sem dőlt el, a Magna és az oroszok mellett az olasz Fiat szintén versenyben van még az Opelért. A torinói székhelyű autóipari konszernért azonban nem lelelkesednek sem a szakszervezetek, sem a szociáldemokraták. A bajor keresztény-szociális politikus bírálta a Fiattal szemben nyíltan megfogalmazott ellenérzéseket, szerinte az ilyen megnyilvánulások rontják az Opel tárgyalási pozícióit.

A Magna és az orosz partnerek felbukkanása is azt jelzi, hogy egy-re több külföldi befektető érdeklődik a német autógyártók iránt. A négymilliárd eurós megtakarítási programot hirdető Daimlerben márciusban szerzett 9,1 százalékos részesedést az Abu Dzabi államot képviselő Aabar Investments. Abu Dzabi mellett egy másik Öböl-állam, a 6,9 százalékos pakettel rendelkező Kuvait is résztulajdonos a stuttgarti székhelyű autóipari konszernben. Német sajtóértesülések szerint pedig Katar a Volkswagen-főrészvényes Porsche-holdingra vetett szemet, az emirátus pénzügyi szakemberei egy nagyobb részvénycsomag megvásárlását vizsgálják. Olyan hírek is napvilágot láttak, hogy az Opel iránt szintén érdeklődnek arab befektetők.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.