Örömhír autósoknak: jövő keddtől szakaszos útavató az M0-on

Szokatlan útavató lesz az M0-on: az autósok szakaszosan vehetik birtokba a csonka körgyűrű déli szektorában megépült betonpályát. Jövő keddtől elsőként az M7-es és az Anna-hegyi pihenő között – tudta meg lapunk. A forgalomba helyezés Törökbálint és Diósd között a régi sávok újraaszfaltozásával augusztus végéig tarthat.

Adnak a népi megfigyelésekre az útépítők. Az M0-s autóút M6-os és M7-es autópályák közti mintegy hét kilométerének bővítésén dolgozó Colas Hungária Zrt. konzorciuma legalábbis azzal számolt: ha Medárd napján nem esik az eső, a nyár száraz lesz, így augusztusra befejezhetik az aszfaltozást a gondjaikra bízott autóúton. Ha viszont június 8-án esik, az elhasználódott burkolat cseréje a várható esőzések miatt néhány héttel tovább tarthat. Kedden egész nap szakadt az eső, Medárdkor azonban a hivatalos meteorológiai nyilvántartás tanúsága szerint nem esett. Nehéz hát eldönteni, hogy mikor is lesz autópálya az M0-ból?

Az időjárás miatt nem aggódnak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nél. Lapunk úgy tudja: ha esik, ha fúj, június 19-én megkezdik az M0-s Diósd és Törökbálint között lényegében már tavaly decemberre megépült betonburkolatának szakaszos forgalomba helyezését. Az aktuális ütemezés szerint jövő kedden az autósok az M7-es és az Anna-hegyi pihenő között használhatják először az új burkolat sávjait. Ezzel párhuzamosan ezen a mintegy 3,5 kilométeren lezárják a régi pályát, és megkezdik az aszfaltozást. A tervek szerint a megújult aszfaltburkolatot július közepén adják vissza az erre közlekedőknek, ekkortól irányonként három sávot lehet majd használni.

A második szakaszban június végén, az Anna-hegyi pihenőtől a 7-es számú főút diósdi csomópontjától kilencszáz méterre terelik át a forgalmat az új betonpályára, és kezdik meg az aszfaltburkolat cseréjét. A felújítás itt július derekáig készülhet el, és az autósok ezen a pályarészen is birtokba vehetik az M0-s valamennyi sávját.

Az M6-os csomópontjáig hátralevő 1800 méteren június végén kezdik az aszfalt cseréjét. A szakasz átadása július végén várható. Az ezt követő heteket a befejező munkák, az ideiglenes burkolati jelek, forgalomtechnikai eszközök eltávolítása tölti majd ki.

A kissé szokatlan forgalomba helyezés a legrosszabb esetben augusztus 29-ig tarthat. A Colas konzorciumának szerződés szerint legalábbis 2,9 milliárd forintért őszre végeznie kell a régi burkolat felmarásával, egy hét centiméteres új kötőréteg, és egy négy centiméteres kopóréteg kialakításával.

Az M0-s zsúfolt déli szektorában közlekedők a kész, de lezárt betonpálya melletti több hónapos autózás után a feltehetően minden különösebb ceremóniát nélkülöző, sajátos forgalomba helyezésnek is örülnek majd. Fejfájást legfeljebb az okozhat, hogy miközben apró részletekben, néhány száz méterenként veszik birtokba az új pályát az M6-os és az M7-es között, a forgalmi rend hetente változhat.

Mindez azonban azon legalább nem változtat, hogy az M0-s Diósd és Törökbálint között őszre nyolc sáv széles lesz. A kiszélesített burkolaton autósok irányonként három sávot használhatnak majd haladásra, a műszaki okból megállni kényszerülők pedig egy-egy leállósávra húzódhatnak.

A fővárost elkerülő csonka körgyűrű szélesítése mindezek ellenére az idén még nem fejeződik be. A hátralévő kilométerekre terv szerint egy évet még várni kell.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.