Óriási üzletet bukott el Magyarország

A magyar vasúti járműgyártás megmentését várták volna egy egymilliárd eurós segélyhiteltől, amiből Egyiptom vasúti kocsikat vett volna, ám az üzlet meghiúsult – írja a Globport.hu.

Egy éve, amikor a Bombardier, a Stadler és a Ganz vezetői az Eximbankkal közös delegációban jártak Kairóban, még reális lehetőségnek tűnt, hogy magyar cégek bevonásával korszerűsítsék az egyiptomi vasutat.

Kairónak 700 személykocsira lenne szüksége gördülő állomány kicseréléséhez, de új mozdonyok és biztosítóberendezések is kellenének.

A járműgyártást a magyar cégek akarták elvállalni egy olyan konstrukcióban, amelyben az Eximbank húszéves, igen kedvező kamatozású hitelt adott volna Egyiptomnak, és ebből fizették volna a gyártást. Egyes tervek szerint a munka a Dunakeszi Járműjavító telepén folyt volna, és ez a megrendelés  5-7 évre is ellátta volna munkával a dolgozókat.

Szíszi  egyiptomi elnök budapesti tárgyalásain is szó esett az üzletről – a magyar fél azt szerette volna elérni, hogy az elnöki hivatal adjon felmentést a tekervényes közbeszerzési eljárás alól. Szaad al-Geiúsi egyiptomi közlekedési miniszter azonban ma bejelentette, egyáltalán nem kívánnak hitelből vásárolni vasúti járműveket. "Nem veszünk fel egyáltalán banki hitelt, befektetőket várunk, akik megértik, hogy Egyiptom egy jelentős piac, és ide hozzák a gyártókapacitásaikat" – nyilatkozta az al-Maszri al-Jum című napilapnak.

A miniszter szerint szégyen lenne, ha Egyiptomnak külföldről kellene beszereznie a vasúti átjárókhoz szükséges berendezéseket.  A kocsikat mindenképpen elkészítik, de nem hitelből, hanem az Arab Iparosítási Szervezet  finanszírozásában, Egyiptomban - írja a portál.

A Külgazdasági és Külügyminisztériumközleménye

Cikkünk megjelenését követően a Külgazdasági és Külügyminisztérium az alábbi pontosítást küldte:

Egy egyiptomi bulvárlap – a közlekedési miniszterre hivatkozva – rövid hírt közölt, amely szerint a magyar vasúti projektet törölték. A hírt több más újság is átvette. Valójában a miniszter csupán annyit közölt az említett lappal, hogy növelni kívánják az Egyiptomban gyártott vasúti járműkomponensek részarányát a vasúti kocsikban. Vagyis a projektet nem törölték, az egyiptomi fél továbbra is vizsgálja a lehetőségeket, így a magyar ajánlatot is.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.