Orbánék elvben az áramautó mellett, csak most még szennyeznének egy kicsit

A kormány növelné az állami szervek és vállalatok autóflottájában az elektromos meghajtásúak arányát. A Külgazdasági és Külügyminisztérium legutóbb nyilvánosságra került beszerzésében ez a szemlélet még kevéssé érhető tetten.

A kormány fontosnak tartja az elektromos járművek terjedésének elősegítését. Ezért egyetért azzal, hogy a környezetkímélő gépkocsik mentesüljenek a - torlódások megakadályozása céljából esetlegesen bevezetésre kerülő - útdíj hatálya alól - áll egy tegnap megjelent kormányhatározatban.

Ezen túl a minisztereknek előterjesztést kell készíteniük arról, miként növelhető 2030-ig 30 százalékra a központi költségvetési szervek és az állami cégek "nem gazdasági alaptevékenységhez használt" autóparkjában a környezetkímélő - ezen belül is az elektromos - járművek aránya. Úgyszintén fel kell mérniük a két- és háromkerekű elektromos járművek (pedelec, e-bike) "nemzetgazdasági lehetőségekre épített" hazai elterjedését segítő lehetséges kormányzati intézkedéseket.

Ha a kormányhatározat ezúton is igyekezné környezetkímélőbbé tenni az állami autóbeszerzések szemléletét, akkor a legutóbbi jelek alapján e tárgyban mutatkozik még munka bőven. Az utolsó nyilvánosságra került központi autóbeszerzés a Külgazdasági és Külügyminisztérium luxusautókra kiírt pályázata. Ebben viszont még hiába keresnénk ilyen jellegű környezetvédelmi feltételeket. A napi.hu által közzétett január végi kiírásmódosításból ellenben inkább olyan jellegű hangsúlyok rajzolódnak ki, hogy minél drágább, nagyobb, csajozósabb verdákból minél több szennyezőanyagot pöföghessenek a levegőbe a külügyeink intézésén fáradozó állami alkalmazottak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.