Opel: kevesebb autó, kisebb veszteség
Az amerikai General Motors (GM) európai érdekeltsége az április-júniusi időszakban 84 millió euró veszteséget szenvedett el, ez alig a harmada az egy évvel korábbi 298 millió eurónak. Ezzel az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall újabb lépést tett a stratégiai cél felé, vagyis ahhoz, hogy az évtized közepére ismét nyereséges legyen - értékelte a GM az európai érdekeltség eredményét.
Ugyanakkor az eladott kocsik száma 284 ezerre csökkent az egy évvel korábbi 299 ezerről - írták német lapok pénteken. Az eredmények a költségek csökkentése révén javultak. Az alkalmazottak számát a 2012 második negyedéve óta 38 ezerről 35 ezerre csökkentették. Egy sor átszervezéssel is mérsékelték a kiadásokat, az európai piacon népszerű Mokka városi terepjáró összeszerelését például fokozatosan áttelepítik Dél-Koreából Európába, hogy a gyártás minél közelebb legyen a fő felvevőpiachoz, és javuljon az európai kapacitások kihasználtsága.
Az Opel a racionalizálás mellett új modellek bevezetésével és Európán kívüli új piacok megnyitásával igyekszik nyereségessé válni. 2016-ig összesen 23 új vagy felújított modellt dobnak piacra. Az első kocsik, az Adam kisautó és a Mokka szakmai és piaci fogadtatása kedvező volt.
A GM 1990-ben alapította az Opel magyarországi üzemét. A Szentgotthárdon működő gyárat az utóbbi években egy 500 millió eurós, majd egy 130 millió eurós beruházással bővítették, és július elején egy 60 millió eurós újabb fejlesztési projektet jelentettek be.