Online formában éledt újjá a Woolworths
Kereken fél évvel azután, hogy tönkrementek és bezártak a rövidesen századik születésnapját ünneplő ikonikus brit áruházlánc, a Woolworths üzletei, a Shop Direct online hálózat az interneten keresztül kezdte el árusítani annak legjellegzetesebb termékeit.
Mint erről a brit médiában nagy terjedelemben megszólalt vezérigazgató, Mark Newton-Jones beszámolt, az online „Woolies" négy fő területen kezd el kereskedni. Ezek a gyermekruha, beleértve a „zsúrok" kellékeit, a jelmezeket, az édességek, gyermekjátékok és szórakoztatás. Az új www.woolworths.co.uk honlapról megrendelhető lesz a megszűnt hálózattal talán leginkább azonosított termék, az ún. „pick'n'mix" cukorkaválaszték is.
Kiskereskedelmi elemzők kételkednek abban, hogy az éppen elavultsága, anakronizmusa miatt csődbe jutott Woolworths versenyképessé válhat XXI. századi reinkarnációjában. Különösen annak figyelembevételével, hogy olyan óriások, mint a Tesco vagy az Amazon máris nagy sikerrel értékesíti a teljes családi áruválasztékot. Az új menedzsment bízik azonban abban, hogy az évi 2,5 milliárdos, évi 20 százalékkal növekedő online bizniszből a még mindig sokak által kedvelt márkanév a túléléshez bőven elegendő részesedést szakíthat ki magának. Míg korábban egy-egy üzlet berendezése tartott húsz hétig, most ugyanezen idő alatt a teljes virtuális hálózatot fel lehetett állítani. A tapasztalt Shop Direct lánc egyébként a visszavonultan élő Barclay fivérek, David és Frederick tulajdonában van, akiknek kiterjedt érdekeltségéhez tartozik a The Daily Telegraph is.