Ökoval erősít a Coop
Milyen feltételekkel kaphatja meg később egy kereskedő a „környezetbarát cég" címet? - merül fel a kérdés annak kapcsán, hogy a Coop két tucat kiválasztott üzletében egy éven át vizsgálja, hogyan lehet minél környezetbarátibb módon üzemeltetni egy kereskedelmi hálózatot?
Ezután a kiskereskedelmi cég és a Környezetbarát Nonprofit Kft. kialakítja a minősítés rendszerét, amelyért később más kereskkedők is pályázhatnak. Csepeli Lajos a Co-op Hungary Zrt. elnöke elmondta: a mintaprogram - melyről csütörtökön írt alá együttműködési nyilatkozatot a Coop és a nonprofit Kft. - nemcsak a környezetbarát termékek részarányát növelné a kiskereskedelemben, de céljuk, hogy az üzlet üzemeltetésében és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokban is minél inkább előtérbe kerüljenek a környezetkímélő eljárások, valamint az energiafogyasztás csökkentése.
Jelenleg Magyarországon a gyártók és kiskereskedők maguk dönthetik el, hogy uniós vagy hazai „öko" minősítést használnak. V. Németh Zsolt államtitkár ismertette: jelenleg Magyarországon 18 cég 884 terméke kapta meg az uniós öko-megjelölést, míg míg 17 vállalkozás háromszáz termékén van hazai „öko" védjegy. (Munkatársunktól)