Ők csak kaszálnak a vasárnapi zárva tartáson

A Poli-Farbe Vegyipari Kft.-nél örülnek a nagy alapterületű üzletek vasárnapi zárva tartásának, a konkurencia kiszorításának. A hazai tulajdonban lévő festék- és vakolatgyártó cég piaci részesedésének emelkedését várja az intézkedéstől. A Poli-Farbe forgalmának mintegy 80 százalékát ugyanis a kisebb, jellemzően családi vállalkozásként működő festék- és barkácsboltok hozzák. Őket így csak kisebb részben érinti a vasárnapi boltzár.
A KDNP-s ötlet a vasárnapi zárva tartás elrendeléséről Mezőcsáti László értékesítési és marketingigazgató szerint a kezükre játszik. Partnereik közül sokan jelezték, hogy kinyitnak a hét utolsó napján. A kisebb boltok nyerhetnek az intézkedéssel: statisztikák szerint a nagy barkácsáruházak forgalmuk 15–18 százalékát vasárnap hozták össze, ebből most lecsíphetnek maguknak valamennyit. A szakkereskedések egyébként már nem azok a sufniboltok, mint tíz-húsz évvel ezelőtt: ezek a vállalkozások szinte kis áruházakként működnek, kínálatuk a nagy forgalmazókéval próbál vetekedni.
Szabó Antal, a Poli-Farbe ügyvezetője. A kereslet is élénkült tavaly
Szabó Antal, a Poli-Farbe ügyvezetője. A kereslet is élénkült tavaly
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

A kisebb szakboltok térnyerése amúgy már korábban, a vasárnapi boltzártól függetlenül elindult. Míg a kétezres években a barkácsáruházak és hipermarketek törtek előre a festékpiacon, tavaly a tendencia megfordult, és nőtt a szakkereskedések súlya. Mezőcsáti szerint a magyar piac nem tudott eltartani ennyi nagy barkácsláncot, s a Baumax kivonulásával a családi hátterű szakkereskedések részesedése idén valószínűleg tovább emelkedik.

A forgalmazói csatornák súlyának változása mellett több év után a kereslet is élénkült tavaly – tette hozzá Szabó Antal, a cég ügyvezetője. A növekedést – tonnában mérve – a Poli-Farbe szakemberei öt-hat százalékra tették, míg forintban tíz százalék körüli mértékben bővült a magyar festékpiac, amelynek forgalma becslésük szerint évi 24–27 milliárd forintot tesz ki. A társaság a piaci átlagot meghaladó növekedést ért el 2014-ben: a cég forgalma 14 százalékkal 9,2 milliárd forintra nőtt, míg nyeresége elérte a 874 millió forintot. A vállalat árbevételén belül az export súlya tavaly 6,5 százalék volt. A vállalatnál az idei évre négy százalék körüli forgalombővülésre számítanak.

A bócsai cég telephelyén tavaly 200 milliós beruházással átadtak egy gyártó- és raktárcsarnokot, valamint egy új labort is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.